    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Karty CF - ograniczona liczba cykli odczytu?
    Date: Sun, 28 Feb 2010 07:51:15 +0100

    grg12 wrote:

    > Dzień dobry wszystkim
    >
    > Jest urządzenie wykorzystujące kartę CF do przechowywania danych - dane
    > zostają raz zapisane podczas produkcji, samo urządzenie nigdy ich nie

    uzywam cf cyfrowce (ponad 2 lata) i kilku (zwykle najpodlejszej jakosci)
    jako 'ssd dla ubogich' w komputerach.
    nigdy nie mialem problemow, pomimo iz srednio przejmuje sie nawet trzymaniem
    sie cykli zapisu (swap itd.).
    najstarsza karta ma ~3 lata.

    temperatura pracy jest u mnie jednak zdecydowanie pokojowa, do ~40C w jednym
    laptopku...

    gdzies kiedys czytalem ze promieniowanie jonizujace (rentegen, gamma, beta)
    moze 'przprogramowywac' flash, ale w moim regionie 'tlo' jest 5x wyzsze niz
    norma i pomimo iz sporadycznie padaja pamieci DRAM, flashe w telewizorach a
    czasem i inna co delikatniejsza elektronika, CF nie padlo jeszcze nigdy.

    moim skromnym zdaniem winna bedzie temperatura, karty CF potrafia sie w
    czasie pracy dosc solidnie rozgrzac , wiec 50C na zewnatrz moze oznaczac
    ponad 70C na 'aktywnym chipie'.

    mi osobiscie raz udalo sie 'przegrzac' pendrive'a - byl wsadzony
    bezposrednio do plyty ktora byla dosc goraca sama z siebie. pojawilo sie
    troche bledow i przestraszylem sie ze cos zepsulem trwale.
    jako ze pendrive byl 'troche' goracy , podlaczylem go na krotkim kabelku i
    od tej pory problemy sie skonczyly i nie myslalem o tym wiecej (zadnych
    'trwalych' bledow nie stwierdzilem, i wszystko dziala ok od ponad roku).