    Date: Fri, 26 Mar 2010 19:54:07 +0100
    From: grg12 <g...@c...at>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Karty CF - ograniczona liczba cykli odczytu?

    Piotr "Curious" Slawinski pisze:
    > hum, ciekawostka. nie do konca rozumiem jak napiecie odczytu moze spowodowac
    > 'wstrzykniecie' elektronow do bramek nie-wybranego banku,
    > zwlaszcza ze w w/w linku brakuje rysunkow ...
    >
    > bylbym wdzieczny za bardziej szczegolowe informacje, zwlaszcza jakie karty
    > sa na to narazone - no i czy problem wystepuje tez w mikrokontrolerach (i
    > jakich?)

    Sorry - zapomniałem. Posypały sie karty produkcji numonyx i ST -
    wielkość 4GB, MLC. Niestety nie udało mi się znaleźć oficjalnych danych
    na temat rozmiaru problemu - w wszystkich dataschetach stoi
    "nieograniczona liczba cykli odczytu". Dokładnych pomiarów nie robiliśmy
    - ale karta potraktowana programem czytającym w kółko jeden sektor po
    kilku dniach wykazywała błędy (uszkodzony był sektor którego nie
    odczytywano więc program nie wiedział kiedy skończyć). Szacunkowo -
    kilka/kilkanaście milionów cykli.
    Producent twierdzi że nowe serie kart będą miały inny kontroler który
    zabezpiecza przed tym rodzajem błędów.
    Pozdrawiam
    GRG