  • Data: 2014-04-25 09:10:38
    Temat: Re: Kategoria B na motor
    Od: maciejc <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Większość osób, które ubiegają się o PJ kat. A miało wcześniej kontakt z
    > motocyklem czy też z motorowerem. Nierzadko osoby te jeździły już
    > wcześniej także i na cięższych maszynach.
    > W szkółkach i na egzaminie taki delikwent wsiada na "popierdółkę", a nie
    > motocykl. Nie ma okazji mieć styczności wcześniej z prawdziwymi,
    > ciężkimi motocyklami.

    Od stycznia zeszłego roku kurs PJ oraz egzamin są na motocyklu Yamaha XJ6, który nie
    jest już popierdółką, tylko 205-kilogramowym sprzętem, przyspieszającym swoimi 78
    koniami w 4 sekundy do 100kmh.
    Jestem świeżo po kursie, wcześniej na moto siedziałem cztery razy w życiu i popieram
    kurs na PJ - szczególnie jak trafi się na dobrą szkołę, która oprócz 'odkręcania'
    uczy także techniki jazdy. Bo jako posiadacz PJ kat. B od 20 lat, pierwsze 3 kontakty
    z moto kończyły się albo w rowie, albo w krzakach. Jeżdżenie większym motocyklem jest
    skrajnie odmienne niż jeżdżenie 50-centymetrową Vespą (kolega pożyczył na godzinkę i
    byłem zachwycony, a po pierwszej jeździe na XJ6 byłem załamany).
    BTW Egzamin zdałem dwa tygodnie temu za pierwszym razem :)

    Maciej Ciesielski