    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kicad - sam początek
    Date: Fri, 17 Mar 2017 11:24:59 +0100

    W dniu 2017-03-16 o 22:35, Mario pisze:

    > Template to sa przykłady. Może ci się rozpakowały jako read only. Ja
    > przechowuję sobie projekty w \kicad\doc ale może sam sobie to kiedyś
    > stworzyłem:) Musiałbym zapytać tego Niemca co mi wszystko chowa.

    Robiłem instalację standardowo - nic nie zmieniałem poza rezygnacją z
    instalacji dokumentacji po japońsku, niemiecku itd. i podmianie pliku
    fp-lib-table jego wersją odwołującą się do bibliotek na dysku a nie w
    sieci bo instaluję to na PC nie podłączonym do sieci.

    C:\Program Files\KiCad\share\kicad\demos zawiera jakieś przykłady (na
    razie nie zaglądałem), a template to powinny być szablony i do takich
    właśnie należy kicad.pro fp-lib-table (i 4 odmiany tego pliku) czy
    sym-lib-table (jeszcze nie używane).
    Choć w tym template są też jakieś podkartoteki, które można chyba uznać,
    za przykłady (nie zaglądałem).

    > Chyba instalatory dla aplikacji robionych na czymś niezależnym nie
    > zawsze ogarniają uprawnienia w W7 i wyżej. Nie potrafią chyba czasami
    > narzucić własnych uprawnień w podfolderach folderów systemowych (a takim
    > jest Program Files czy inne wspomniane). Gdy utworzysz nowy folder w c:\
    > nie powinieneś mieć problemów, bo system nie będzie kontrolował jego praw.

    Widzę, że powinienem zmienić moje założenie (z XP Home), że programom
    jest najlepiej jak są zainstalowane jak autor chciał.

    > Ja mam wersję z marca 2015 i nie mam ciśnienia na aktualizację.

    Mnie przekonały filmiki dostępne tu:
    http://kicad-pcb.org/discover/pcbnew/
    pokazujące piękne rozpychanie ścieżek z przeskakiwaniem poza przeszkody
    i wyrównywanie długości par (właściwie n) ścieżek.
    Mówią tam o nowej wersji - nie wiem czy nowszej od marca 2015.

    > Na
    > początku robiłem zmiany w bibliotekach zapisując je w starych plikach.
    > Po każdej aktualizacji mam trochę roboty żeby przenieść swoje definicje
    > obudów.

    Ja zakładam zrobienie wyłącznie swoich bibliotek i sądzę, że
    aktualizacje nie będą pod tym względem bolesne, chyba, że wprowadzą
    jakieś zasadnicze zmiany - jak np ta, że dawniej footprint był określany
    przez nazwę, a teraz ma parę Biblioteka:Nazwa.

    W moim podejściu wartość elementu ma określać od razu footprint i mam
    nadzieję, że uda mi się tak zrobić biblioteki KiCada, aby etap ręcznego
    ustalania footprintów był pomijany, bo według mnie może to prowadzić do
    błędów.

    > Mimo wszystko uważam że Kicad jest niezłym programem np w porównaniu do
    > Eagle.

    Z tego co widziałem na wspomnianych filmikach też mam takie zdanie, ale
    jeszcze 0 doświadczenia własnego.
    P.G.