    From: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Kierunkowy bez zera
    Date: Thu, 03 Jun 2010 22:50:53 +0200

    W dniu 2010-06-03 21:20, Counter pisze:
    > Mam pytanie czy to wybieranie miedzystrefowe bez zera to typowo polski
    > wymysl? Jak to jest w innych krajach Europy?

    Pytanie jest źle sformułowane, bo nikt nie nakazuje, żeby akurat zero
    było wyjściem na ACMM.

    Tak, w krajach, w których obowiązuje zamknięty system numeracji
    krajowej, wszystkie numery, niezależnie od ich odległości od ab. A i
    aktualnego położenia mają ten samą postać, a więc są wybierane bez
    prefiksu ACMM, ponieważ po podniesieniu słuchawki od razu masz wirtualny
    rejestr ACMM. Wirtualny w tym sensie, że rejestr jest na lokalnej
    centrali, reszta leci sygnalizacją międzycentralową. W tym sensie ACMM w
    tradycyjnym rozumieniu przestały istnieć, teraz stanowią po prostu
    rodzaj CT.

    Dlatego w Polsce i innych krajach używających ZSNK są dwa poziomy numeracji:

    wirtualna centrala międzymiastowa
    00 centrala międzynarodowa

    W krajach z otwartym systemem numeracji są trzy poziomy:

    wirtualna centrala miejska
    0 centrala międzymiastowa
    00 centrala międzynarodowa

    Wirtualna centrala miejska w tym sensie, że to nigdy nie jest fizycznie
    1 centrala, ale ponieważ wybieranie jest takie samo w całym mieście, to
    tak, jakby ten numer wybierało się na 1 wirtualnej centrali. Przykład
    zastosowania sterowania rozproszonego.

    Nietrudno się domyśleć, że kraje używające ZSNK kiedyś używały otwartej
    numeracji, stąd 00 pozostało prefiksem międzynarodowym, ale nikt tego
    już nie zmieni, bo taki się zrobił standard.