eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKilka migawek telefonicznych (w świetle tematu "do telefonistów" z p.m.e) › Re: Kilka migawek telefonicznych (w świetle tematu "do telefonistów" z p.m.e)
    From: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kilka migawek telefonicznych (w świetle tematu "do telefonistów" z
    p.m.e)
    Date: Sat, 6 Feb 2010 12:20:37 +0100

    > Ale to już było... i nie wróci więcej :)
    Całe szczęście.
    Od tego chałasu można by oguchnąć.
    Strowger...
    Centrala Grunwald na Głogowskiej w Poznaniu - była chyba największa.
    Te czerwone lampki na brzegu każdej alejki sygnalizowały zacięcie wybieraka.
    Tam włączał się także dzwonek.
    Czasem trzeba było biegać od alejki do alejki.
    Kasowało się to poprzez przełożenie tego czerwonego "jumpera" chyba,
    wstawiając go w otwory poniżej.
    Wtedy wybierak "zjeżdżał" i "spadał".
    Czasem już ręce opadały i nikt już się nie przejmował. Dzwonek wył.
    Z drugiej strony wyglada to tak:
    Wszelkie poradniki dla biznesmenów doradzają wykonywanie telefonów z rana.
    W tamtych latach to miało szczególne znaczenie.
    po 10:00 tysiące ludzi usiłowało się gdzieś dodzwonić i spędzali przy
    telefonie dziesiątki godzin.
    Złom w postaci milionów styków był nie do opanowania.
    Jak widzę młodych fascynatów, którzy podniecają się na widok strzelających
    wybieraków,
    to im zazdroszczę.
    Dla mnie to kupa złomu, choć pewien sentyment też mam.
    Moja wiedza o lokalizacji uszkodzeń, ma swoje źródła właśnie tam.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar