  • Data: 2014-04-25 19:33:43
    Temat: Re: Kolejna ofiara
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Po prostu nikt tego nie ustala.
    > W szczególności jak "udało się przeżyć" to a priori przyjmuje się,
    > że pasy uratowały i basta.

    nie wiem czy dobrze rozumiem.
    Jak to sie nie ustala?
    Przypadki kiedy pasy zabiły przewaznie sa dośc spektakularne.

    Z czego wynika, ze sie nie ustala?

> [...]
    > pasy zapięte i niezapięte, niestety mocno zniekształconą przez fakt,
    > że w statystyce "niezapiętych" istotna większość to będą osoby
    > lekceważące nakazy prawa, co wiązać się będzie z łamianiem *również*
    > tych przepisów, które mają wpływ na wielkość szkody przy wypadku
    > ogółem, czytaj współczynnik śmiertelności.
    > Tłumacząc na polski.
    > Jakby jazda z niezapiętymi pasami nie była zabroniona, mielibyśmy
    > jakiś obraz statystyczny, w typowej wartości "czwarte kłamstwo" :P
    > (znaczy poprzez nierozpoznane koralacje)

    Tak by sie mogło wydawać...
    Ale:
    - znam przynajmniej kilku kierowców ktorzy nie zapinaja pasów (w miescie)
    dlatego ze: jezdza spokojnie i sa dobrymi kierowcami i stad wnioskuja ze
    jest mała szansa, ze pasy im sie przydadza.
    - znam tez kilka osób ktore na drogach przesadzaja - mam wrazenie, ze one
    jakos wyjątkowo chetnie zapinają pasy.
    Wiec nie wiem, czy brak poszanowania dla prawa koreluje z brakiem
    poszanowania do własnego zdrowia...

    > Jeśli *jest* zabroniona, jest wysoce prawdopodobne, że większość
    > tak jadących *również* przekracza prędkość, wyprzedza na zakazie
    > itede.

    Może to kwestia swiadomości, ze jednak IMO jest inaczej?