eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH › Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
  • Data: 2024-03-02 15:51:08
    Temat: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 1.03.2024 13:23, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > I ma. Więc jak 100 Mbps nie jest negocjowane, to coś jest nie tak na
    > płytce. Może lepiej najpierw to rozwiązać a dopiero potem przyjrzeć się
    > SSH.

    Na pierwszy rzut oka, wizualnie wszystko wygląda ok.
    Wymieniłem gniazdko RJ-45, na wypadek gdyby coś było nie tak z nim, albo
    ze zintegrowanym trafem.

    Przypomniałem sobie jeszcze, że pomiędzy moja płytką i schematem jest
    bardzo drobne odstępstwo. Na schemacie mamy pięć rezystorów
    podciągających linie PHY0..PHY4 do masy oraz 3,3V. Oryginalnie mają one
    wartość 1.9k. Nie miałem tej wartości, więc zastosowałem najbliższą -
    1.96k. Nie wydaje mi się, żeby w tym przypadku miało to krytyczne
    znacznie. Podczas inicjacji układu stany tych pinów określają adres
    układu PHY, a podczas normalnej pracy są wykorzystywane jako wyjścia
    sterujące diodami.

    Sprawdzę jeszcze raz połączenia i na wszelki wypadek wymienię kwarc i
    kondensatory w pobliżu RJ44, na wypadek gdybym pomylił ich wartości.

    Generalnie najwięcej wyjaśniłoby, gdyby udało mi się skończyć składać
    drugi egzemplarz (brakuje mi gniazdka SD oraz układu PHY) wtedy
    wiedziałbym czy problem również tam występuje (to wskazywałoby na
    software'ową przyczynę) czy nie (problem z montażem/wadliwym elementem
    na pierwszej płytce).

    Swoją drogą zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Widzę, że autor
    projektu zdecydował się podciągnąć linie sygnałowe I2C (za pomocą
    których podłaczony jest EEPROM) do 3,3V za pomocą rezystorów 1,5k. To
    nie za mało? Czy przypadkiem w przypadku tego interfejsu nie stosuje się
    zwykle 4,7k?