eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH › Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
  • Data: 2024-03-03 18:13:35
    Temat: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis napisał:

    > Sądząc po logach nie jest w stanie.
    >
    > # dmesg | grep eth
    > at91_ether: Your bootloader did not configure a MAC address.

    Z tego nie wynika, jakie były przyczyny. Komunikaty dmesg pochodzą już
    od linuksa pełną gębą, a tu chodzi o ten bootloader. Domyśliłem się, że
    o uboot.

    > // Tutaj pobiera MAC z /etc/network/interfaces
    > eth0: Setting MAC address to 00:01:20:38:00:5b
    > eth0: Link now 10-FullDuplex

    Może to szczegół, technicznie na pewno bez znaczenia, ale ten MAC należy
    do firmy OSCILLOQUARTZ S.A. Rue Des Brevards 16, 2002 Neuchatel Switzerland.
    Na wstępie przeczytałem, że komputerek polski, więc zapewne MAC wyssany
    z palca, przypadkiem akurat na tych Szwajcarów trafiło. Jeśli nie ma się
    własnych adresów, lepiej trzymać się puli prywatnej -- xP:xx:xx:xx:xx:xx,
    gdzie P należy do zbioru (2, 6, A, E).

    > W zmiennej uboota mac jest widoczny. Można z poziomu uboota pobrać adres
    > z DHCP i zainicjować TFTP.

    W zmiennej może być, ale uboot (ten konkretny) niekoniecznie musi chcieć
    brać akurat z tej zmiennej. Jest tam jakiś plik *.dtb? Informacje z niego
    można wyciągnąć poleceniem fdtdump.

    --
    Jarek