  • 31. Data: 2010-09-11 21:36:50
    Temat: Re: Kolejny wypadek motocyklisty
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-11 21:18, amos pisze:

    > To bardzo w porzadku z Twojej strony. Pamietaj tez, ze mozna tez
    > oddawac bez konkretnego celu

    Ekhem - zawsze mi się wydawało, że oddanie krwi ma bardzo konkretny
    cel.

    > I nie tylko po tym, jak ktos znajomy czeka na pomoc.

    Nieistotne - akcje w stylu 'oddaj krew na' zawsze są mile widziane,
    ponieważ dzięki nim wzrasta ilość krwi oddanej przez dawców. Zyskują
    na tym wszyscy.

    > Do czego naprawde zachecam.

    Ja też, ale nie ma znaczenia, czy ktoś to robi z racji przekonań,
    czy z okazji wypadku 'znajomego'.

  • 32. Data: 2010-09-11 22:23:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Sep 2010 20:53:22 +0200, Artur Maśląg wrote:

    >Pięknie się Pan przedstawił przed milionami słuchaczy. Pomijając
    >kwestie nieuzasadnionych inwektyw - poczytaj może trochę o zasadach
    >oddawania krwi i jakie są konsekwencje deklaracji 'przypisania'
    >konkretnego aktu pomocy.

    Kiedy celnie pisze. Jaki to ma sens zeby wataha gonila oddac krew ?
    Beda mieli nadmiar i wyleja.

    Ot, kolejne oszustwo spoleczne. Potrzebna krew dla rannego w wypadu
    ... akurat. Potrzebne pare zlotych do szpitalnej kasy tak naprawde.
    Ot takie żerowanie na rodzinie i przyjaciolach rannego - moze maja
    dojscia, moze zalatwia troche darmowej reklamy, bo do tego sie to w
    sumie sprowadza.

    J.

  • 33. Data: 2010-09-11 22:43:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-11 22:23, J.F. pisze:

    > Kiedy celnie pisze. Jaki to ma sens zeby wataha gonila oddac krew ?

    Każdy mililitr oddanej krwi się przekłada ma ludzkie życie. Motywacja
    jest nieistotna.

    > Beda mieli nadmiar i wyleja.

    Ależ Waść pieprzysz. Proszę podaj choć jeden przykład, że kiedykolwiek
    oddaną krew wylewano.

> [...]
    > Ot takie żerowanie na rodzinie i przyjaciolach rannego - moze maja
    > dojscia, moze zalatwia troche darmowej reklamy, bo do tego sie to w

    Wiesz, nie chce mi się tego nawet komentować.

  • 34. Data: 2010-09-12 09:01:34
    Od: amos <g...@g...com>

    Artur Maśląg napisał(a):

    > Ekhem - zawsze mi si� wydawa�o, �e oddanie krwi ma bardzo konkretny
    > cel.

    Artur, masz zwyczaj czepiania sie slowek, ale mimo to uwazam, ze
    dobrze wiesz, ze chodzi o oddawanie bez specjalnego 'wezwania'.

  • 35. Data: 2010-09-12 09:05:24
    Od: amos <g...@g...com>

    J. F. napisał(a):

> [...]
    > Ot takie �erowanie na rodzinie i przyjaciolach rannego - moze maja
    > dojscia, moze zalatwia troche darmowej reklamy, bo do tego sie to w

    Wylewac nie wylewaja, niemniej nadmiar krwi danej grupy moze byc
    problemem. Jej przechowywanie przeciez ksztuje.
    Sa jednak grupy grwi, ktorych nigdy dosc.

    --
    amos

  • 36. Data: 2010-09-12 11:19:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Sep 2010 00:05:24 -0700 (PDT), amos wrote:
    >Wylewac nie wylewaja, niemniej nadmiar krwi danej grupy moze byc
    >problemem. Jej przechowywanie przeciez ksztuje.

    I tak sie przechowuje, zeby byl zapas. A jak sie przeterminuje to do
    kanalu.

    >Sa jednak grupy grwi, ktorych nigdy dosc.

    No to niech stacja krwiodawstwa sie glosi "Niedziela Wampirow,
    zapraszamy wszystkich chetnych do spelnienia obywatelskiego obowiazku,
    a szczegolnie posiadaczy grupy zero Rh-"

    A nie "ranny motocyklista czeka na krew, prosze sie zglosic i oddawac
    na nazwisko XXX".. O, prosze bardzo - niech sie dodagaja z
    motocyklistami i podjada swoim autobusem na jakis zlot.
    "Oddaj krew - jutro mozesz potrzebowac"

    A jak czasem na to patrze, to odnosze wrazenie ze oni wcale krwi nie
    potrzebuja.

    J.

  • 37. Data: 2010-09-12 19:16:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-12 09:01, amos pisze:
    (...)
    > Artur, masz zwyczaj czepiania sie slowek,

    Bynajmniej, tu nie o słówka chodziło, wyjaśniłem to zresztą
    w postingu na który odpowiedziałeś.

  • 38. Data: 2010-09-12 19:47:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-12 11:19, J.F. pisze:
    (...)
    > I tak sie przechowuje, zeby byl zapas. A jak sie przeterminuje to do
    > kanalu.

    Krew nigdy nie trafia do kanału - jeśli już, to jest stosownie
    utylizowana. Śmiem twierdzić, że częściej do utylizacji trafia
    krew z przyczyn formalnych niż z racji zwykłego przeterminowania
    związanego z nadwyżką konkretnej grupy (najmniejsze jest
    zapotrzebowanie na AB+). Wystarczy zerknąć na tabelę zgodności.

  • 39. Data: 2010-09-12 20:32:21
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Hinek wrote:

    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał

    > Masz trafnego nicka

    Tak i idioci bez wyjątku czepiają się tego pseudonimu, gdy wkurwiają
    się, że mam rację, a im brak argumentów.

    To jaka to grupa krwi?
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2010-09-12 23:37:33
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał

    > Tak i idioci bez wyjątku czepiają się tego pseudonimu, gdy wkurwiają się, że
    > mam rację, a im brak argumentów.
    > To jaka to grupa krwi?

    Drogie Bydlę, ty powaznie myslisz ze krew oddana po takim apelu trafia
    dla konkretnej ofiary?? Zielonego pojecia nie masz o gospodarce krwia,
    skad sie bierze w szpitalach, co z niej powstaje, o jej deficycie, problemach
    z pozyskaniem itd :(

    "Oddając własną krew, dobrowolnie i bezinteresownie, to gest o wysokiej
    wartości moralnej i obywatelskiej. To DAR ŻYCIA ... Niech dawcy krwi, którym
    należy się wdzięczność wszystkich, będą coraz liczniejsi we wszystkich
    częściach świata."
    To powiedział Jan Paweł II

    Ty nazywasz "debilem" potrzebujacego krwi...

    Dlatego twierdze ze nick pasuje do ciebie jak ulal.
    EOT
    --
    Hinek