    Date: Sun, 23 Sep 2012 12:09:06 +0200
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolo zapasowe na dachu w boxie?

    W dniu 2012-09-23 10:57, cef pisze:

    > Ja też raczej staram się jeździć drogami wyższej kategorii,
    > ale nie unikam dróg lokalnych i sporo kilometrów robiłem po tragicznych
    > drogach, ale bardziej chodziło mi o to, że na ilość złapanych
    > kapci statystycznie to nie wpływało.

    Niczego takiego w Twojej wypowiedzi nie było, ale jeżeli już, to się
    z tym nie zgodzę. Wiele zależy od okresu/okoliczności/regionu itd.
    oraz szczęścia.

    > Tzn jeżdzę i po paździorach (cokolwiek to znaczy)

    559 to Ty nazwałeś paździorami, a ja pisałem o drogach jeszcze niższych
    kategorii. Zresztą nie tylko o tym.

    > i mam trzy kapcie na ponad kilkaset tysięcy.

    To się ciesz - mowa była o przypadkach, które zmuszały do
    natychmiastowej zmiany kola na zapas i zestaw naprawczy by nie pomógł.
    Tutaj do wyboru jest zapas albo assistance (jeżeli jest).
    Pomijając okres dętkowy to zazwyczaj złapanie gumy sprowadzało
    się do dopompowywania, czasem coś się zdarzało poważniejszego.
    Z roku na rok się sytuacja poprawia, na normalnych drogach coraz
    trudniej o kapcia, ale niestety jak się ma mniej szczęścia,
    bądź się trafi na różne okazje (objazdy, budowy, prace rolnicze
    itd.) to już prawdopodobieństwa zdarzenia gwałtownie wzrasta.
    Jak przez jedne kilkaset tysięcy miałem tylko okazję do
    dopompowywania kół i spokojną wizytę u wulkanizatora (przewidzianą
    z góry), przez inne kilkaset wręcz przeciwnie i jak najbardziej
    zdarzenia miały związek w okolicami/drogami itd.