    From: "l...@g...com" <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kompensacja zakłóceń w regulatorze prędkości
    Date: Mon, 21 Jun 2010 03:11:34 -0700 (PDT)

    > - Czy w trybie sterowania pozycją również masz skoki prądu co 35 mm ?
    Tak, skoki występują zawsze co 35mm ( podziałka biegunowa ) zawsze w
    tym samym miejscu. Stąd moje przypuszczenie że jest to wina
    konstrukcji maszyny a nie samego sterowania. Maszyna zastała
    zaprojektowana i stworzona na pracę magisterską. Mi idzie w udziale ją
    wysterować i połączyć z inną.

    > - Co ile masz indeks z enkodera ?
    Enkoder jest inkrementacyjny z dokładnością do 0.01 mm. Taśma
    magnetyczna z podziałką biegunową 5mm

    > Takie regularne skoki prędkości (pozycji) bardziej widzą mi się jako
    > problem z przepełnieniem jakiejś zmiennej lub błędnym zadeklarowaniem
    > wartości impulsów enkodera na cykl silnika.
    Myślałem o tym i sprawdzałem. Jeśli w tym byłby problemem to tak samo
    działało by w obie strony.

    > -Jeżeli sam to robisz od początku, to skąd masz przekształcenia do
    > Clarka i jego kumpla Perkiego? No i czy są sprawdzone ;)
    Przekształcenia są sprawdzone.Wzięte z różnych źródeł wiki, psim,
    książki.

    > - Jak rozpoczynasz pracę to z enkodera na początek pobierasz wartości
    > UVW i dopiero po indeksie zaczynasz sam "komutować" czy od początku
    > "komutujesz" sam a silnik niech się martwi ?
    UVW -> chyba ten problem nie do tyczy enkoderów liniowych.
    Start programu wygląda tak że wózek silnika dojeżdża do pozycji 0 i
    wtedy zerowany jest licznik enkodera.
    Od tego momentu wiem gdzie znajduje się silnik i względem tego punktu
    się porusza

    > - Z doświadczenia, podpowiem że jak chcesz to pchać do CNC to bez FF
    > będzie słabo,
    Czas o tym pomyśleć :)

    http://picasaweb.google.pl/lpiotr/TMS#54851660838195
    19762