    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komputer z Windows CE poszukiwany - tani.
    Date: Mon, 08 Apr 2019 00:29:11 +0200

    > Gdzie zrzucić? I dlaczego w 10ms skoro obrabiasz w tle przez 100?

    Do pamięci, RAM-u. Aby coś przeanalizować, musisz to najpierw "posiąść",
    prawda?

    > Gdzie analizować? Przecież już gdzieś zrzuciłeś, może kto inny powinien
    > zając się analizą?. Ktoś w klimatyzowanym biurze bez wibracji połaczony
    > kablem?

    O Boziu. No dobra, jedziem. Sterownik pobiera obraz z kamery, analizuje
    go i decyduje, jest OC, są zapięte pasy kierowcy i być może pasażera,
    światła sprawne, trajektoria samochodu nie wskazuje na spożycie,
    prędkości i odstępy są akceptowalne, jest czytelna tablica, obie
    naklejki i tak dalej... Jak coś nie gra, to strzela w opony. Musi się
    wyrobić z decyzją zanim samochód stanie się "nieosiągalny". ;)

    Przecież nie ma sensu stawiać kontenera biurowego, bo analizę można
    zrobić w klimatyzowanym biurze, prawda?

    > Chodzi o sufit cenowy.

    No ale takie propozycje padły. Z Twojej strony również.
    Pisałem, że nie mam problemu o ile budżet będzie na poziomie 1-2kEur,
    mam problem, gdy ma być na poziomie 0.5kEur. Nadal liczę, że ktoś używa
    coś fajnego, niedrogiego i podpowie. Jak nie znajdę takiego, to
    zwyczajnie dopasuję się do rzeczywistości (albo zmienię dostawcę
    aplikacji, albo wymagania, albo... przestanę wykonywać niektóre rzeczy
    tak często jak bym chciał).

    > A tu chodzi o podłogę. Rozwiązanie masz gdzieś pomiędzy. Czasem to
    > kwestia zrzucenia mało sensownych obostrzeń, jak archaiczny CE.

    Wiem, ale mam ochotę sprawdzić pewne rozwiązanie. Jeżeli okaże się
    interesujące, będę potrzebował ciągłych dostaw w rozsądnych cenach. Jak
    nie będę w stanie ich zapewnić, to całe próbowanie skończy się na
    zabawie. Dlatego szukam, aby się przygotować.
    Sterownik Beckhoff-a z CE mam na stanie, ale to nie jest rozwiązanie
    akceptowalne, mogę się jedynie pobawić nim i aplikacją.

    > Zazwyczaj te komputery mogą być montowane poza szafkami.

    Nie mogą z przynajmniej 3 powodów. Środowisko nie musi być czyste, łatwo
    uszodzić coś, co jest delikatne i dostępne z zewnątrz (np: krzesłem,
    paletą, skrzynką, zalać czymkolwiek...), nie masz żadnej gwarancji, że
    ktoś nie zacznie grzebać Ci w bebechach (choćby kable). Na PC każdy się
    zna i może się okazać, że pewnego dnia odpalasz maszynę, a tam nie ma
    płyty głównej. Miałem tak już, na szczęście nie w mojej maszynie.

    Z tym ciepłem jest tak, że stanowisko może nie mieć żadnych istotnych
    źródeł ciepła w szafce. Wtedy zakładasz wentylator na nią i gotowe. Jak
    dodasz duże napędy albo grzejącego się PC, to zwyczajnie możesz ugotować
    wnętrze, więc wypada dać chłodziarkę (nawet taką na drzwi szafki). To
    generuje dodatkowe koszt, ale też konieczność obsługi, a nawet
    raportowania tego rozwiązania (tak, są liczone ilości czynnika
    chłodniczego w zakładach i jest to parametr zarówno dla urzędników, jak
    i dla kooperantów firmy!).

    Komputery przemysłowe, małe, bo o takich myślę, nie grzeją się aż tak
    bardzo, zazwyczaj nie mają nawet wentylatorów.

    Miłego.
    Irek.N.