  • Data: 2019-11-28 16:42:33
    Temat: Re: Kondensator między stroną pierwotną i wtórną
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.11.2019 o 16:22, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Przy pewnej temperaturze następuje oparzenie. Przy wyższej wilgoć z
    > powierzchni skóry tak szybko paruje, że warstwa pary izoluje skórę od
    > gorącej powierzchni - nie ma bezpośredniego kontaktu. Jakie to
    > temperatury nie wiem poza tym, że kamień wyjęty z żaru miał odpowiednią
    > temperaturę.
    > Przez ten brak kontaktu pierwsze wrażenie jest, że złapałeś coś
    > śliskiego (jak ryba). Ułamek sekundy później, że gorące. Jak od razu
    > puścisz - żadnych konsekwencji.
    > Wydaje mi się, że ja zacząłem puszczać już dlatego, że śliskie przez

    No przecież, to mógł być ślimak ;)

    > Kilka lat temu widziałem jakiś filmik (raczej w TV a nie w necie) gdzie
    > facet moczył rękę i potem szybkim ruchem wkładał na jakieś 20 cm do
    > kociołka z płynnym metalem i oczywiście od razu wyciągał. Może to była
    > cyna z ołowiem.

    A takie coś to osobiście zrobiłem, pół palca do tygielka z roztopioną
    cyną, ale za to bez żadnego moczenia. Tylko lekkie zaczerwienienie na
    granicy gdzie doszła cyna, to co się zanurzyło w ogóle bez śladu. Nie
    żebym komukolwiek polecał ;) Ale nawet nie wiedziałem że jeszcze tak
    szybko potrafię się ruszać. Zdziwienie na widok palca zagłębiającego się
    w zwykle zimną cynę... Musiałem mieć interesującą minę. Właściwie to
    ręka sama z tej cyny uciekła, bez myślenia że trzeba by może ją jakoś
    cofnąć.

    Pozdrawiam

    DD