    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Konduktometr
    Date: Tue, 29 Dec 2009 17:04:34 +0100

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7pu30kF2u6U1@mid.uni-berlin.de...
    > Elektrody mają powierzchnię mniej więcej pół grosza. Impedancję
    > mierzę wraz z obiektem, czyli tym kawałkiem skóry między
    > elektrodami. Same elektrody połączone razem na pastę przewodzącą
    > mają 1-2 omy.

    AgCl tak dobrze przewodzi ? Czy to roztwor NaCl w tej pascie
    zapewnia tak niski opor?

    Spodziewam sie oporu mierzonego roztworu tez rzedu kilkuset ohm,
    wiec elektrody powinny byc czyste :-)

    > Chlorek miedzi też nie należy do najzdrowszych soli.
    > zależy jaka woda. Jak słodka, to mały problem. Jak akwarium
    > morskie, to nie dawałbym srebrnych elektrod tylko takie ze stali
    > kwasoodpornej.

    Stal wytrzyma elektrolize ? Wydaje mi sie ze chlorkowy roztwor w
    stalym pradzie to bardzo agresywny jest.

    A przy przemiennym .. moze wcale nie bedzie z miedzia tak zle :-)

    > Najlepsze byłyby platynowe, ale one mają inne wady (np. cena
    > ;-)).

    Przeprowadzic rachunek ekonomiczy co tansze - elektrody platynowe
    czy zlote, mechanizm podnoszacy poza czasem pomiaru, czy moze jakas
    pompka, zeby woda nie wracala do akwarium :-)

    Fajne pompki wydzialem w starych plujkach epsona.

    > co prawda drut na elektrody implantowane, 3m drutu PtIr, ale
    > niestety dość mała średnica: 5mil w izolacji teflonowej.
    > Impedancja czegoś takiego jest dość duża (rzędu 10-100 Mohm).

    Hm, to jednak 0.127 mm, sam metal nie moze miec duzej rezystancji,
    chyba ze masz na mysli impedancje np 1mm dlugosci wszczepionej w
    tkanke .

    J.