  • 21. Data: 2011-11-08 23:21:45
    Temat: Re: Koniec PI IPv4 w ciągu 2-3lat?
    Od: Tomek <t...@f...elblag.pl>

    On 2011-11-09 00:06, Tomasz Śląski wrote:

> [...]
    > zmiany na swój koszt. Internet natomiast jest tak dziwnie 'zepsutym'
    > medium, że tu wszystko ma być za darmo. Bo tak, bo operator to Matka
    > Teresa (choć pewności do do jej bezinteresowności nie ma, ale synonim
    > pozostał), bo operatorowi z nieba nakapało. Bo jak klient wetka
    > odwrotnie kabelek do gniazdka i wezwie serwis do 'niedziałającego'
    > internetu, a serwis za usługę poprawnego wetkania kabelka skasuje 50 zł,
    > to klient grozi zerwaniem umowy i pójściem do Polsatu, 'bo tam panie
    > 'stomega' dają za darmo'. Ktoś taką atmosferę wytworzył...

    Zgodzę się z Tobą...
    ale na temat psucia klientów proponuję założyć osobny wątek... myślę, że
    byłby bardzo ciekawy i pouczający ;)

    Zasadniczo chodziło mi o jedną rzecz - jeśli klient sam kupił sobie
    urządzenie - to ponosi koszty jego eksploatacji/wymiany i napraw usterek.

    Operator ma robić to i tamto ...
    To trochę tak jakby dzwonić do elektrowni i .... Panie żarówka mi się
    przepaliła.... wymienicie ?

    :)

  • 22. Data: 2011-11-09 07:25:34
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    > No to co. Wlaczenie IPv6 w domach (kablowki, ADSLe itp) to chyba prosta
    > sprawa. Serwery -
    [..]
    Ile znasz routerów ADSL obsługujących poprawnie IPv6??

    > Przeciez wiekszosc "instalacji" w domach to jest jeden komputer (teraz
    > byc moze laptop) z ADSLem lub Ethernetem do kablowki lub sieci
    > osiedlowej.

    Hmmm jakoś u mnie większość ma komputer + laptop.

    Jak to podłaczyć na JEDNYM IP tanio i łatwo w tym samym czasie
    zakończonym ADSL??

  • 23. Data: 2011-11-09 08:39:23
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-08, o godz. 22:49:59
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Przeciez wiekszosc "instalacji" w domach to jest jeden komputer (teraz
    > byc moze laptop) z ADSLem lub Ethernetem do kablowki lub sieci
    > osiedlowej.

    A tu się nie zgodzę. Tak jest w wielu miejscach ale nie wszędzie. Np.
    co rozglądam się po ludkach to równie często jak laptop/komputer do
    tego samego łącza jest podpięta jeszcze konsola do grania, telewizor
    albo jakiś player do filmów i jakieś smartofony/tablety. Normą jest
    kilka _różnych urządzeń a nie jeden komputer. I tłumacz potem klientowi
    że mu IPLA nie działa na TV bo ten nie wspiera IPv6. Problemem nie są
    tylko komputery bo to załatwia się w miarę prosto - problemem jest
    wiele innych urządzeń coraz częściej korzystających z netu.

    Zdrówko

  • 24. Data: 2011-11-09 08:47:44
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 09-11-2011 00:21, Tomek pisze:

> [...]
    >

    > Operator ma robić to i tamto ...
    > To trochę tak jakby dzwonić do elektrowni i .... Panie żarówka mi się

    troche nie trafione. przepalila sie ze starosci, czy dlatego ze ZE
    zmienil napiecie z 230 na 6800V?

  • 25. Data: 2011-11-09 08:56:35
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 08-11-11 22:49, Krzysztof Halasa wrote:
    > No to co. Wlaczenie IPv6 w domach (kablowki, ADSLe itp) to chyba prosta
    > sprawa. Serwery - jesli bedzie motywacja, to pewnie bedzie jeszcze
    > latwiej. Przeciez brak IPv6 nie wynika z jakichs trudnosci, tylko po
    > prostu z braku motywacji.

    Nieprawda. Akurat wdrożenie v6 idzie tak wolno, bo największe problemy
    są z eye-balls. Włączenie v6 do domu jest najtrudniejszym zadaniem, po
    części przez cechy samego protokołu, który został zaprojektowany przez
    paru uczelnianych dziadków. Inna sprawa, że w czasach, gdy te dziadki
    projektowały v6, to internet w domu mało kto miał, więc trudno się im
    dziwić.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 26. Data: 2011-11-09 08:59:54
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 08-11-11 23:56, Tomek wrote:
    > Mylisz Operatora ze sprzedawcą... Może Twój Operator sprzedał Ci router,
    > ja mam od swojego urządzenie wypożyczone (koszt wymianę tego sprzętu
    > poniesie oczywiście Operator - więc to w jego interesie jest już teraz
    > kupować sprzęt kompatybilny z ipv6)

    Eh, życia nie znasz. Duża firma musi wykazać zysk tu i teraz, bo
    udziałowcom na tym zależy. Szczególnie, jak ta firma ma być sprzedana
    wkrótce, to zysk ma być _teraz_. Dlatego też kupujesz najtańszy możliwy
    sprzęt, by zmaksymalizować zysk i wyrwać najwięcej kasy od kupującego. A
    kto by się martwił problemami z jakimś dziwacznym protokołem za ileś
    lat, to już zadanie dla nowego właściciela, niech on to ogarnie.

    Hint: ile sieci zmieniło właściciela w ciągu ostatnich 5 lat?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 27. Data: 2011-11-09 12:42:02
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

    Marcin Gondek <d...@e...net> wrote:

    > Jako lokalne LAN moze tak, ale core wydaje sie ze zmigruja w ciagu
    > kilku lat - i hope so :-)

    Migracji jako takiej nie bedzie jeszcze przez dlugo. Bedzie conajwyzej
    egzystencja IPv4 i IPv6 rownolegle obok siebie.

  • 28. Data: 2011-11-09 18:00:46
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "K" <g...@z...gov.pl> napisał w wiadomości

    > troche nie trafione. przepalila sie ze starosci, czy dlatego ze ZE zmienil
    > napiecie z 230 na 6800V?

    no wlasnie apropos 230V;)
    trzeba ethernetkillera do routera podpiac i klient bedzie mial okazje
    wymienic router;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 29. Data: 2011-11-09 18:07:03
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 08 Nov 2011 21:40:24 +0100, Jordan Szubert napisał(a):

    > no ale właśnie na sprzęcie od operatora działa...

    Co działa? Netia daje routery Asmax, które są okrutnie badziewne. TP z
    Neostradą nie jest lepsza. Jak również routerki dostawców 3G różnych
    marek. Żadne z nich nie obsługuje IPv6, więc coś wymyślasz, że działa
    jak nie działa.

    > jak nie działa, ale wymienić powinien dać jednak rade...

    Tak, oczywiście, już lecą i wymieniają. Och, jak ja to widzę :>

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 30. Data: 2011-11-09 18:20:45
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 08 Nov 2011 23:56:09 +0100, Tomek napisał(a):

    [...]
> [...]
    > ja mam od swojego urządzenie wypożyczone (koszt wymianę tego sprzętu
    > poniesie oczywiście Operator - więc to w jego interesie jest już teraz

    Jak już napisałem w poście wyżej, iż w chwili obecnej żaden z domowych
    routerków ADSL/3G dostarczanych przez dużych operatorów nie obsługuje
    IPv6. Co tu jeszcze dodać do tego smutnego faktu?

    [..ciach analogie do TV, kiedy będą do samochodów?..]

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski