  • Data: 2015-05-06 19:03:57
    Temat: Re: Kontrola trzeżwości
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ergie"

    > Zagrozenie sie liczy ! a przeciez jest, taka doniczka moze zabic.

    Coś pomijasz. Musisz najpierw uwzględnić prawdopodobieństwo tego że w ogóle
    spadnie spadnie! A nie tylko to że jak spadnie to może kogoś zabić.
    ---
    Przecież to czy spadnie czy nie spadnie nie jest zdarzeniem losowym. Losowym
    może być czy kogoś trafi. Winy nie umniejsza.

    Ot choćby przykład z ubiegłego roku - policjant zadzwonił w nocy do kogoś do
    mieszkania i poprosił o przestawienie samochodu by inny mógł wyjechać, a
    następnie stwierdził że ten ktoś kierował pod wpływem. Na szczęście sąd
    stwierdził że oskarżony nie stworzył zagrożenia i odstąpił od ukarania.
    ---
    Chyba uniewinnił

    > A jesli on potrafi poprzec swe zdanie "ja juz tysiace km przejechalem po
    > pijaku bez wypadku" :-)

    To nie jest argument.
    ---
    Przed chwilą gadałeś o tym jakoby prawdopodobieństwo miało decydować.

    > No to kazdy bedzie uwazal ze on nadal dobrze prowadzi i tak az do wypadku.

    Powtarzam nie ma znaczenia co ktoś uważa ale obiektywna prawda. Jak nie
    znasz swojego organizmu i nie potrafisz ocenić swojego stanu to nie siadasz
    za kółko. Proste.
    ---
    No to właśnie ludzie oceniają, że mogą :-)

    > Mniejsze niz policjanci, do ktorych ponoc rzucali kamieniami.
    > Slyszales kiedys, zeby policjant w Polsce zmarl od kamienia ? :-)

    Nie interesuje mnie temat policjantów ale nawet nie interesując się tym
    zbytnio słyszałem o kilku co przez bandytów zostali kalekami (np. stracili
    oko).

    Oko policjanta (i każdego innego niewinnego obywatela) jest ważniejsze niż
    życie bandyty co do tego nie mam wątpliwości.
    ---
    Kontrola trzeźwości dowodzi, że dla policji wszyscy są bandytami.

    > Wiec nalezy im tego zabronic :-)

    Wręcz przeciwnie należy im dać ostrą amunicję wtedy użyją jej tylko raz.
    Następnym razem kibole będą grzecznie siedzieć na krzesełkach.
    ---
    A jak następnym razem policjant nie wróci do domu to ?

    > W zasadzie masz racje ... ale czy osoba ktora wypila w odpowiedniej ilosci
    > jest w stanie ocenic ze jeszcze jeden jej nie zaszkodzi ?

    Progi 0,2 czy 0,5 czy nawet 0,8 są na tyle nisko że gdy je przekraczasz to
    masz jeszcze świadomość tego co robisz i wtedy możesz _świadomie_ podjąć
    decyzję czy nadal pijesz i rezygnujesz z jazdny autem czy przerywasz picie.
    ---
    Przy 0,2 to Ty chyba nawet nie podejrzewasz, że tyle masz