    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Kto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałem
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <o1osue$s5h$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Fri, 2 Dec 2016 01:28:26 +0100

    Dnia Thu, 1 Dec 2016 11:10:22 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ja tam słyszałem i wydaje mi się to wiarygodne, że główne koszty to
    > szkody osobowe. Zwłaszcza ostatnio - o szkody osobowie możesz w sądzie
    > walczyć w zasadzie bez opgraniczeń - jeden sąd powie tak inny inaczej -
    > ciężko przewidzieć, samochód na ogół więcej niż warty wg eurotaxu nie
    > będzie;)
    >
    > Dobrym miernikiem mogą być ubezpieczenia na motocykle - rzadko kogoś
    > "postronnego" zabijasz, za to ryzyko obcierki chyba większe niż
    > normalnie. I co - za samochód 700 stówek po szukaniu, za moto 120

    No ja bym powiedział że szkodowość motocykla będzie niska - przedewszystkim
    dlatego że mało jeździ.

    > Gdzieś widziałem takie statystyki, aczkolwiek nie pamiętam kto je
    > sygnował i czy w sumie nie były z dupy wzięte. Wyglądało to tak, że
    > emeryci z denkami zamiast szkieł i na czarnych rejestracjach byli
    > zupełnie bezpieczni.

    Zgodzę się, ale znowu dlatego że taki emeryt najczęściej jeździ bardzo mało
    i wokół komina.

    > No, ale skąd mają wiedzić czy leśny dziadek czy zapierdalacz. A starsi
    > chyba mają taniej niż młodzież i faceci z kompleksem wieku średniego;)

    No właśnie mogliby robić masowe akcje z GPS-ami.

    > Ale to chyba już od dawna nie zależy od pojemności a od konkretnej marki.

    Jak sprawdzałem w kalkulatorach to wyszło mi że pojemność to najbardziej
    znaczący czynnik.
    Co jeszcze kiedyś całkiem możliwe że miało uzasadnienie w tym że większe
    pojemności robiły większe przebiegi.
    Ale od kiedy nastała moda na downsizing to już raczej tak nie działa.
    Za to może działąć tak, że jak kogoś stać tankować czterolitrowy silnik, to
    nie będzie aż tak bardzo jęczał że 1200zł trzeba zapłącić za OC.