    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Date: Mon, 01 Dec 2014 23:16:36 +0100

    news:m5fpe6$mrm$4@usenet.news.interia.pl...

    > Nabierają pierwszeństwa na drodze z pierwszeństwem.

    > Wyjaśnij dlaczego uważasz, że nie ma pierwszeństwa ten który już jest
    > na rondzie ?

    > Wyjaśnij o jakim wymuszeniu piszesz. Dlaczego, jadący po rondzie,
    > jest wymuszającym ?

    Wyjasnial to sad. Patrz watek sprzed roku gdzies:

    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/93
    Jb-BC04ZA/2mS6jWFQXL8J

    555 postow do przemielenia ;)

    Zreszta ma to sens - rondo ma uplynniac ruch a nie przeszkadzac i
    promowac sieroty drogowe co to chca sie krecic dookola zewnetrznym
    pasem. Albo tacy co to mysla, ze jak kolo postawia na czesci drogi,
    ktora uwazaja za glowna to jakiegos pierwszenstwa nabywaja.

    Jak to ktos kiedys mowil - pierwszenstwo ustala sie przed skrzyzowaniem.

    Czyz nie ma sensu, ze gdy jade wewnetrznym pasem i chce pojechac na
    drugi zjazd to gosc wjezdzajacy na zewnetrzny pas (liczac ode mnie
    pierwszym zjezdzie) powinien albo zjechac razem ze mna na swoim
    pierwszym (a moim drugim) zjezdzie a skoro jednak wbrew wszelkiej logice
    chce kontynuowac jazde dalej zewnetrznym pasem to powinien mi ustapic
    jesli ja chce zjechac?

    Jest to nie tylko sensowne ale i tak to powinno dzialac w praktyce. Ja
    poruszam sie juz po skrzyzowaniu a on w jego obrebie winien mi ustapic
    skoro dopiero zamierza na nie wjechac - jakos tak to szlo. W zwiazku z
    tym jego obecnosc na rondzie nie nabywa mu pierwszenstwa.

    Oczywiscie rodno rodnu nie jest rowne - tutaj byl klasyczny przypadek ze
    linii ciaglych nie bylo - i tak to wtedy dziala.

    Jesli sa to dziala inaczej - tak jak linie pokazuja - w szczegolnosci
    slynne turbinowe na ktorych to sie cuda dzieja. Ale na takich rondach
    zwykle linie wykluczaja mozliwosc krecenia sie dookola zewnetrznym pasem
    i problem jest tez jakos rozwiazany.

    --
    mk4