    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo? Będący na pasie zewnętrznym.
    Date: Fri, 05 Dec 2014 20:25:58 +0100

    news:m5ipck$3br$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    Jb-BC04ZA/2mS6jWFQXL8J

    > Trudno powiedzieć o co chodziło sądowi, bo nie podałeś linku do orzeczenia.
    > Poza tym, wg tego co tam pisze to wyrok nie jest prawomocny.

    Wiadomo o co - ze ten co wjezdzal mial ustapic a nie ustapil :)

    > Tutaj też wyjaśniał sąd i nie trzeba mielić 555 postów.
    > W obydwu przypadkach winni są kierowcy zjeżdżający z ronda z pasa wewnętrznego.
    > http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/rondo/1545051500
    02506_V_W_001197_2013_Uz_2014-02-20_003
    > drugie zdarzenie :
    > http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/rondo/1510200000
    02003_IV_Ca_000067_2014_Uz_2014-03-14_002

    Jakos malo klarowna tam byla sytuacja - rozbieznosci co do przebiegu
    podawane przez strony. No i wreszcie sad nie dal wiary - zdaje sie
    faktom - jak zrozumialem z opisu. Czyli jechali tak i tak a sad nie dal
    wiary tym zeznaniom. Mogl? No mogl. Ale czy to sensowne? Tak czy inaczej
    sprawa nieco podejrzana i malo klarowna - nie ma rysunkow ani zdjec zeby
    ocenic jak to wygladalo. W przypadku Radomskim bylo wszystko.

    > Takich jest śladowa ilość, co najwyżej jedzie ktoś dookoła bo się zagapił,
    > pomylił, lub przed zjazdem nie zajął prawego pasa, bo był zajęty.

    Deczko smieszne. W takim razie zastanow sie jesli przyjmujac "ze twoje
    na wierzchu" po co w ogole jezdzic po rondzie innym pasem niz zewnetrzny
    skoro mialoby nam to nic nie dac a tylko powodowac trudnosci ryzykowac
    bycie winnym z szybkim i wscieklym, ktory wlasnie zobaczyl 3m luke i
    zdecydowal sie wcisnac na prawy pas i dalej objechac rondo dookola. Jest
    w tym jakas logika? Slabo widoczna.

    Przyjmujac twoja logike jedyny sens to jezdzic rondem tylko i wylacznie
    zewnetrznym pasem.

    Zakladajac prawidlowe poruszanie sie tak jak ja to sugeruje jezdzimy
    tak, aby korzystac z pasa zaleznie od zjazdu a wjezdzajacy moga sie
    wlaczyc na prawy pas ale ostroznie i ustepujac innym jesli chca sie
    _nieprawidlowo_ poruszac ruchem kolidujacym.

    Chyba widac, ze tak to powinno dzialac i wtedy nie ma problemu. Przeciez
    to az w oczy bije, ze tak powinno sie jezdzic po rondzie!

    > Tacy są w błędzie i tu na grupie takich nie widziałem.

    No ja tam widzialem ;)

    > I jest ustalone. Wjeżdżający na rondo musi ustąpić, a będący na rondzie
    > mają pierwszeństwo wobec wjeżdżających.

    Czyli jak jestem na rondzie to mam pierwszenstwo wobec wjezdzajacych. A
    jak ktos wjedzie to wtedy on ma pierwszenstwo wobec wjezdzajacych. No
    ale to nie to samo, ze ma wobec mnie przeciez - no tak czy nie?

    > Aby tak było to musisz doprowadzić do zmiany w PoRD.

    Wlasnie mi sie wydaje, ze przez lata bylo dobrze. Tylko teraz coraz
    wiecej cepow za kierwonica i po prostu lansuje sie coraz glupsze
    interpretacje oraz doklada mase zakazow. Gdzyby policja stala przy
    rondach i lepila madaty za niewlasciwe poruszanie sie po nich to by sie
    ludzie nauczyli jezdzic. No ale to malo medialne - lepiej kogos
    zatrzymac za 80/50 w szczerym polu.

    > Będąc na rondzie ma pierwszeństwo wobec wjeżdżających, bo tak jest w RoZiSD.
    > Wobec innych znajdujących się na rondzie ma pierwszeństwo tylko
    > na pasie na którym jest na rondzie (jeżeli nie zmienia pasa).

    Jak tylko ocenisz kiedy przestal byc wjezdzajacycm - po 10? 20? 30
    metrach? Wg mnie na malych rondach czyli o srednicy do 20-30 metrow ten
    wjazd nie konczy sie przed kolejnym wjazdem/zjazem i w takich sytuacjach
    czape powinien dostac wjezdzajacy. Jesli do kolizji dochodzi dalej to
    sytuacja sie zmienia. Stad tez pisalem, ze rondo rondu nierowne (bo
    jednak liczy sie rozmiar) jak i sytuacja sytuacji - bo kolizja na
    pierwszym zjezdzie od wjazdu to czapa wjezdzajacego - a dalej - to
    roznie - zalezy od przebiegu.

    --
    mk4