    From: "Jankol" <b...@w...pl.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo? Będący na pasie zewnętrznym.
    Date: Sun, 7 Dec 2014 15:18:32 +0100

    news:m5ipck$3br$1@usenet.news.interia.pl...

    > Przyjmujac twoja logike jedyny sens to jezdzic rondem tylko i wylacznie
    > zewnetrznym pasem.

    To zależy jak duży jest ruch i gdzie się wjeżdża, oraz zjeżdża.

    > Czyli jak jestem na rondzie to mam pierwszenstwo wobec wjezdzajacych. A
    > jak ktos wjedzie to wtedy on ma pierwszenstwo wobec wjezdzajacych. No
    > ale to nie to samo, ze ma wobec mnie przeciez - no tak czy nie?

    Jeżeli obydwaj jesteście na rondzie to jeżeli on chce zająć twój pas
    to ty masz pierwszeństwo. Jeżeli ty chcesz zająć
    jego pas to on ma pierwszeństwo.

    > Jak tylko ocenisz kiedy przestal byc wjezdzajacycm - po 10? 20? 30
    > metrach?

    Przestał być wjeżdżającym w momencie gdy zajął pas ruchu na rondzie
    i jego kierunek jazdy jest zgodny z osią zajętego pasa.

    > Wg mnie na malych rondach czyli o srednicy do 20-30 metrow ten
    > wjazd nie konczy sie przed kolejnym wjazdem/zjazem i w takich sytuacjach
    > czape powinien dostac wjezdzajacy.

    Wszystko zależy od tego w którym miejscu jest fizyczna możliwość
    zajęcia pasa na rondzie. Inaczej będzie dla dużych pojazdów, inaczej dla małych.

    > Jesli do kolizji dochodzi dalej to
    > sytuacja sie zmienia. Stad tez pisalem, ze rondo rondu nierowne (bo
    > jednak liczy sie rozmiar)

    Rozmiar nie ma znaczenia. Przepisy dotyczące pierwszeństwa są takie same dla
    wszystkich
    skrzyżowań (w tym również i dla rond) niezależnie od rozmiaru.

    > jak i sytuacja sytuacji - bo kolizja na
    > pierwszym zjezdzie od wjazdu to czapa wjezdzajacego - a dalej - to
    > roznie - zalezy od przebiegu.
    > mk4

    Jeżeli jest kolizja na rondzie przy zjeździe to znaczy, że będący na pasie
    wewnętrznym wjeżdżał na zajęty pas zewnętrzny i doszło do zderzenia.
    Winny jadący z wewnętrznego na zewnętrzny.