    From: K <...@l...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Date: Sun, 27 Aug 2023 19:10:47 +0100

    On 27/08/2023 19:01, J.F wrote:

    > Ale wbrew pierwszemu postowi film nie jest o Leafie, tylko o KIA niro,
    > gdzie zasieg jest ponad 400km, a moc ładowania 75kW.
    > I jest o trasie Boston-Iława, wraz z przejazdem eurotunelem.

    > to jest jakies 1750km, wiec samej jazdy, jak nie bedzie niespodzianek,
    > bedzie blizej 16h. Plus pociag, plus ze dwa tankowania, posilki,
    > toalety ... sie troche uzbiera. Plus drzemka jakas, bo zaczyna sie
    > robic niebezpiecznie.
    > Teoretycznie w czasie tych postojów mozna by sie naladowac ... tylko
    > czy sa tam ładowarki? W przyszłosci będą.

> [...]

    Generalnie z tymi platnosciami karta za granica bywaja problemy. Np. w
    DE jest kilka stacji na ktorych nie moge zaplacic swoja zwykla debetowa
    z HSBC (Visa), ale juz np. Visa kredytowa z HSBC tak, jak rowniez
    Revolutem albo debetowa HSBC Global Money (cos jak Revolut) - obie Visa.
    w NL np. sa miejsca gdzie dziala tylko MasterCard chociaz akurat nie na
    stacjach benzynowych. Tak wiec ten kolo mogl w 100% uniknac tego
    problemu odpowiednio sie przygotowujac albo z Revolutem albo jakims
    odpowiednikiem Global Money w HSBC.