  • 1. Data: 2023-08-27 11:26:46
    Temat: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: K <...@l...com>

    Widzialem w czerwcu w Calais Leafa na RZeszowskich blachach, ale teraz
    ktos zrobil relacje: https://youtu.be/wCpISezG7fA?si=4alQrFlqFgcN0ft8
    w skrocie: 8 postojow na ladowanie, koszt ladowania ?177, czas podrozy 36h.
    Mysle, ze wiem z czego wynikaja jego problemy z platnoscia i generalnie
    mogl ich uniknac. Cala reszta obnaza wszystkie ulomnosci
    elektromoblinosci i z duzym prawdopodobienstwem jak kazda zmiana
    wprowadzana na sile przez debili oderwanych od rzeczywistosci, zakonczy
    spektakularna porazka.

  • 2. Data: 2023-08-27 11:54:40
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2023 o 11:26, K pisze:
    > Widzialem w czerwcu w Calais Leafa na RZeszowskich blachach, ale teraz
    > ktos zrobil relacje: https://youtu.be/wCpISezG7fA?si=4alQrFlqFgcN0ft8
    > w skrocie: 8 postojow na ladowanie, koszt ladowania ?177, czas podrozy 36h.

    A ile spalinówką realnie trwa taka podróż, bo wg. googlarki gość
    powinien zmieścić się w 18-19 godzin.

  • 3. Data: 2023-08-27 12:07:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 11:26, K pisze:
> [...]
    > elektromoblinosci i z duzym prawdopodobienstwem jak kazda zmiana
    > wprowadzana na sile przez debili oderwanych od rzeczywistosci, zakonczy

    Znajomy jechał do Włoch kaszlakiem, też mu to zajęło prawie 40 godzin.
    Podobny poziom mniej więcej rozwoju motoryzacji.
    Nowoczesnym elektrykiem tą trasę się zrobi w 18,5h (15h jazdy 2h ładowania).
    Ale filmiki można kręcić, kto zabroni :P

    L.

  • 4. Data: 2023-08-27 12:23:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 12:07, Lisciasty pisze:
> [...]

    > Podobny poziom mniej więcej rozwoju motoryzacji.
    > Nowoczesnym elektrykiem tą trasę się zrobi w 18,5h (15h jazdy 2h

    A jak wygląda obecnie planowanie przejazdu na takim dystansie przez UE
    jak trzeba się kilka razy ładować? Bo 2h samego ładowania brzmi
    ciekawie, ale jak planowałem trasy plugsharem, to ładnie wygląda,
    ale jak jeżdżę spaliniakiem, to stale widzę, że trzeba czekać na punktach.

  • 5. Data: 2023-08-27 12:27:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ucf4sm$13s7r$1@dont-email.me>
    user K pisze tak:

    > Widzialem w czerwcu w Calais Leafa na RZeszowskich blachach, ale
    > teraz ktos zrobil relacje:

    ktoś? to nasze złotko, Zmywak z Bostonu, menadżer od gotowania zupy,
    syn ziemi tej ziemi, dziedzicznie obciążony Don Kiszot walczący ze
    środowiskami LPG TDI LGBT+-, chyba nawet Ziemkiewiczowi rękę podał.

    > https://youtu.be/wCpISezG7fA?si=4alQrFlqFgcN0ft8 w skrocie: 8
    > postojow na ladowanie, koszt ladowania ?177, czas podrozy 36h.

    nou wypoczęty jechał przynamniej i Belgię pozwiedzał.

    > Mysle, ze wiem z czego wynikaja jego problemy z platnoscia i
    > generalnie mogl ich uniknac.

    nom, byłem zszokowany, każdy chuj na swój aplikację,
    trzeba mieć 256gb pamięci w smartfonie na te wszystkie śmieci.

> [...]
    > prawdopodobienstwem jak kazda zmiana wprowadzana na sile przez
    > debili oderwanych od rzeczywistosci, zakonczy spektakularna

    bo elektryczny jest do stania w Londyńskich korkach i ładowania w pracy
    za darmo. Śmieszy mnie jak co rano główny księgowy rozciąga te kable do
    swojego super hiper BMW.

    Ogień to ogień. Nagrzewnica na prąd? No nie zaufałbym jej.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 6. Data: 2023-08-27 12:27:53
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 27 Aug 2023 10:26:46 +0100, użytkownik K napisał:

    > Cala reszta obnaza wszystkie ulomnosci elektromoblinosci i z duzym
    > prawdopodobienstwem jak kazda zmiana wprowadzana na sile przez debili
    > oderwanych od rzeczywistosci, zakonczy spektakularna porazk

    A jak sądzisz, dlaczego świat (czy jak wolisz, światowi debile) forsują
    przejście na trakcję elektryczną?

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2023-08-27 12:34:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2023 o 12:07, Lisciasty pisze:

    > Nowoczesnym elektrykiem tą trasę się zrobi w 18,5h (15h jazdy 2h
    > ładowania).

    A jakie są te nowoczesne elektryku, bo on nie ma 15-to letniego Leafa.
    Zresztą gość wcale nie narzeka na samochód, tylko na infrastrukturę
    ładowania, a to jednak coś innego.
    No i 1700km w 15 godzin, to raczej pobożne życzenia, nie że się nie da,
    ale to trzeba cały czas deptać, a wtedy nawet nowoczesny elektryk dużo
    "spala" i trzeba go częściej ładować.

  • 8. Data: 2023-08-27 14:25:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 12:27, Jacek pisze:
    > A jak sądzisz, dlaczego świat (czy jak wolisz, światowi debile) forsują
    > przejście na trakcję elektryczną?

    Bo mają w tym interes.

    Nie ma żadnego dowodu naukowego na to że nowe podatki i zakazy unijne
    doprowadzą do jakiejkolwiek zmiany klimatu na Ziemi.

    Ludzie będą tylko ubożsi i się gorzej przygotują na OCIEPLENIE KLIMATU ;-)

  • 9. Data: 2023-08-27 14:52:58
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 27 Aug 2023 14:25:18 +0200, użytkownik _Master_ napisał:

    > Bo mają w tym interes.

    Jaki interes, słodziaku? Podjaśnisz? Bo ja widzę że mają same straty.
    Konieczność nowych inwestycji w niestabilnym i ulegającym szybkim zmianom
    środowisku ekonomicznym to prosta droga do bankructwa.

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2023-08-27 15:18:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 12:34, nadir pisze:
    > A jakie są te nowoczesne elektryku, bo on nie ma 15-to letniego Leafa.
    > Zresztą gość wcale nie narzeka na samochód, tylko na infrastrukturę
    > ładowania, a to jednak coś innego.

    Co z tego że nie ma 15 letniego?
    Leaf to dinozaur, nieważne czy nowy czy stary, żółtki nic w nim nie
    zmieniają istotnego. Mała bateria (raptem 40kWh), brak aktywnego
    chłodzenia baterii (czyli ładowanie w trasie to mordęga), moc ładowania
    to tragiczne 46kW w szczycie. W dodatku port chademo, czyli coś czego
    trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.
    Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]

    > No i 1700km w 15 godzin, to raczej pobożne życzenia, nie że się nie da,
    > ale to trzeba cały czas deptać, a wtedy nawet nowoczesny elektryk dużo
    > "spala" i trzeba go częściej ładować.

    Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.