  • 1. Data: 2013-03-27 16:10:21
    Temat: Kupno motocykla z Niemiec od handlarza - jakie dokumenty?
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Witam,

    Jeżeli chciałbym kupić motocykl z Niemiec od handlarza, który ogłasza się,
    że daje fakturę VAT i gotowy komplet dokumentów do rejestracji, to,
    zakładając, że handlarz jest w miarę rzetelny, co dokładnie powinienem od
    niego otrzymać?

    Rozumiem, że powinienem dostać fakturę, Brief + tłumaczenie, tablice lub
    zaświadczenie o wymeldowaniu, zaświadczenie z przeglądu. Czy coś jeszcze?
    Trochę pogooglałem temat i zamiast odpowiedzi, mam teraz tylko wątpliwości,
    np:

    - Czy oprócz faktury, powinienem otrzymać też oryginał umowy
    kupna-sprzedaży między Niemcem a handlarzem?
    - Czy potrzebuję od handlarza kopię jego wpisu do ewidencji działalności
    gospodarczej?
    - Oświadczenie o tym, że motocykl wjechał do kraju na lawecie?
    - Oświadczenie o braku tablic rejestracyjnych?
    - Jakieś dokumenty z/dla Urzędu Skarbowego?

    Z góry dzięki za wszelkie sensowne podpowiedzi.

    --
    Yorick
    LS 650

  • 2. Data: 2013-03-27 19:00:24
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Yorick" to wciąż za mało:

    > - Czy potrzebuję od handlarza kopię jego wpisu do ewidencji działalności
    > gospodarczej?

    Tak, i jeszcze nie zapomnij o zaświadczeniu, że jest wolny od hemoroidów,
    nie rzezany, i że brzuch frau Trunschke to nie jego robota =(-:o) Oczywiście
    wszystko w oryginale i koniecznie z pieczątką " za zgodność z oryginałem"
    ;-)

    Pozdrawiam zdroworozsądkowo Johnny

  • 3. Data: 2013-03-27 20:40:25
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-03-27 19:00, Johnny pisze:
> [...]
    > hemoroidów, nie rzezany, i że brzuch frau Trunschke to nie jego robota
    > =(-:o) Oczywiście wszystko w oryginale i koniecznie z pieczątką " za

    Nie poszlo Ci. Wiekszosc WK wymaga kopie zaswiadczenia o dzialalnosci
    sprzedajacego jesli dowodem zakupu jest faktura VAT.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2013-03-27 20:42:31
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał

> [...]
    > wszystko w oryginale i koniecznie z pieczątką " za zgodność z oryginałem" ;-)

    Zdrowy rozsądek nie pasuje do otaczającej nas rzeczywistości.
    Ze dwa lata temu wymagano takiego kwitu. Nie wiem jak obecnie.

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2013-03-27 20:43:31
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-03-27 16:10, Yorick pisze:
> [...]
    > zaświadczenie o wymeldowaniu, zaświadczenie z przeglądu. Czy coś jeszcze?

    nie ma czegos takiego jak zaswiadczenie o wymeldowaniu. Jest duzy Brief
    i Fahrzeugschein z wpisanym wymeldowaniem.

    > Trochę pogooglałem temat i zamiast odpowiedzi, mam teraz tylko wątpliwości,
    > np:
    >
    > - Czy oprócz faktury, powinienem otrzymać też oryginał umowy
    > kupna-sprzedaży między Niemcem a handlarzem?

    nie

    > - Czy potrzebuję od handlarza kopię jego wpisu do ewidencji działalności
    > gospodarczej?

    tak

    > - Oświadczenie o tym, że motocykl wjechał do kraju na lawecie?

    nie

    > - Oświadczenie o braku tablic rejestracyjnych?

    ty takowe napiszesz przy rejestracji

    > - Jakieś dokumenty z/dla Urzędu Skarbowego?

    fakture VAT ? Zreszta skarbowy Cie nie obchodzi bo kupiles na fakture.
    Jesli gosc nie odprowadzil VAT od zakupu motocykla sprowadzonego to on
    bedzie mial problem. Aczkolwiek nie zaszkodzi zapytac o kwit VAT-ilestam.

    > Z góry dzięki za wszelkie sensowne podpowiedzi.

    prosze.

  • 6. Data: 2013-03-27 21:12:12
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Kuczu" sprowadził mnie na ziemię:

    > Nie poszlo Ci. Wiekszosc WK wymaga kopie zaswiadczenia o dzialalnosci
    > sprzedajacego jesli dowodem zakupu jest faktura VAT.

    A to przepraszam bardzo! Do tej pory czytałem tylko Mrożka, a tu widzę że on
    już zagościł w naszych urzędach :-(

    Zdroofka Johnny

  • 7. Data: 2013-03-27 21:26:38
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-03-27 21:12, Johnny pisze:

    > A to przepraszam bardzo! Do tej pory czytałem tylko Mrożka, a tu widzę
    > że on już zagościł w naszych urzędach :-(

    To nie jest takie glupie. Jest to jednak sposob na, przynajmniej
    czesciowe, wyeliminowanie okazywania lewych faktur zakupu i unikanie w
    ten sposob placenia podatku do czynnosci cywilnoprawnych - PCC.

  • 8. Data: 2013-03-27 21:45:27
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 27 - 03 - 2013 (środa) o godzinie 20:43, Kuczu napisał(a):

    Krótko, zwięźle i na temat :-)

    Dzięki za konkrety. Jeżeli będziesz w tym roku na Bobrowym, to spróbuję się
    w końcu odwdzięczyć jakimś browarkiem :-)

    --
    Yorick
    LS 650

  • 9. Data: 2013-03-27 22:17:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-03-27 21:45, Yorick pisze:
    > Dnia 27 - 03 - 2013 (środa) o godzinie 20:43, Kuczu napisał(a):
    >
    > Krótko, zwięźle i na temat :-)
    >
    > Dzięki za konkrety. Jeżeli będziesz w tym roku na Bobrowym, to spróbuję się
    > w końcu odwdzięczyć jakimś browarkiem :-)

    Nie bede bankowo.

  • 10. Data: 2013-03-27 23:53:13
    Od: ErneST <e...@w...pl>

    O wpis do ewidencji nie musisz się już prosić, wystarczy NIP np. z
    faktury i sam sobie drukujesz z
    https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Sear
    ch.aspx

    Co do pozostałych rzeczy wszystko się zgadza, jeszcze tylko jak przegląd
    jest ważny krócej niż rok, to najpierw rejestracja czasowa (czerwone
    tablice i dodatkowe 40zł), robisz przegląd i wracasz po normalne tablice.

    ErneST