  • 1. Data: 2016-02-09 13:33:57
    Temat: Re: Kupujcie chinskie telefony
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-09 o 12:45, J.F. pisze:
    > ... szybko, bo potem nie bedziecie mogli.

    Od wielu lat indywidualnie samochody z USA sprowadza się do Polski
    przez Hamburg. Bo taniej, prościej i szybciej.
    Teraz zacznie to obowiązywać i na inne przedmioty.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-02-09 13:41:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Od wielu lat indywidualnie samochody z USA sprowadza się do Polski
    >przez Hamburg. Bo taniej, prościej i szybciej.
    >Teraz zacznie to obowiązywać i na inne przedmioty.

    Ale cla i VAT przy okazji nie nalicza ?
    Chyba, ze przez zaprzyjaznionego Niemca - ale przy drobnicy koszta
    przesylek wykoncza.

    A tak swoja droga ... Amazonowi sie domiar nalezy.
    Dwie pakownie w Polsce, ale polskiej strony nie ma, nur fur Deutche

    J.

  • 3. Data: 2016-02-10 00:50:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-09 o 13:41, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A tak swoja droga ... Amazonowi sie domiar nalezy.
    > Dwie pakownie w Polsce, ale polskiej strony nie ma, nur fur Deutche ...

    Całkiem legalnie na granicy obsługiwanej przez Niemców było
    i szybciej i taniej. Była kilka lat temu nawet nagłośniona
    sprawa amerykanina który sobie do Polski sprowadził samochód
    i urzędasy naliczyli mu opłaty z kosmosu.
    Wygrał ale zabawa w sądach trwała półtora roku. A urzędas nawet
    nagany nie dostał.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2016-02-10 11:05:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Całkiem legalnie na granicy obsługiwanej przez Niemców było
    >i szybciej i taniej.

    Ale paczke adresowana do Polaka w ogole obsluza, czy tylko przekazowke
    do polskiego UC zrobia ?

> [...]
    >i urzędasy naliczyli mu opłaty z kosmosu.
    >Wygrał ale zabawa w sądach trwała półtora roku. A urzędas nawet

    Ja tam nie wiem co mu naliczyli, ale zgodnie z prawem to sie calkiem
    sporo nalezy ... przy czym clo akurat jest w calej UE takie samo.

    J.

  • 5. Data: 2016-02-11 09:37:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-10 o 11:05, J.F. pisze:

    > Ale paczke adresowana do Polaka w ogole obsluza, czy tylko przekazowke
    > do polskiego UC zrobia ?

    Obsłużą.
    To nie będzie paczka tylko kontener paczek i jedyne co ich
    interesuje to że do mieszkańca/mieszkańców Unii.

    > Ja tam nie wiem co mu naliczyli, ale zgodnie z prawem to sie calkiem
    > sporo nalezy ... przy czym clo akurat jest w calej UE takie samo.

    Nasi urzędnicy stosując swoje definicje ustalania wartości
    przedmiotu do oclenia udowadniają że cło w Unii nie musi być
    takie samo.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-02-12 11:07:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Obsłużą.
    >To nie będzie paczka tylko kontener paczek i jedyne co ich

    No, samochod mial byc. cwierc kontenera ?

    >interesuje to że do mieszkańca/mieszkańców Unii.

    I moze u nich Polak clo zaplacic, czy mu przekazowke zrobia do
    polskiego UC ?

    >Nasi urzędnicy stosując swoje definicje ustalania wartości
    >przedmiotu do oclenia udowadniają że cło w Unii nie musi być
    >takie samo.

    To sie zgadza, tym niemniej nalezy sie
    (wartosc+transport+ubezpieczenie)*clo*akcyza*vat
    i juz wychodzi sporo, nawet jesli wartosci nie zawyza duzo.

    J.

  • 7. Data: 2016-02-12 20:42:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-12 o 11:07, J.F. pisze:

    > No, samochod mial byc. cwierc kontenera ?

    Są co najmniej dwie wielkości kontenerów.

    > I moze u nich Polak clo zaplacic, czy mu przekazowke zrobia do polskiego
    > UC ?

    Oczywiście. Płaci się u nich.

    > To sie zgadza, tym niemniej nalezy sie
    > (wartosc+transport+ubezpieczenie)*clo*akcyza*vat
    > i juz wychodzi sporo, nawet jesli wartosci nie zawyza duzo.

    Problem polega na tym że potrafią nieźle zawyżyć a sprowadzający
    musi zapłacić nie od faktycznej ceny zakupu tylko od widzimisie urzędnika.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2016-02-13 08:37:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.02.2016 o 20:42, RadoslawF pisze:

    > Są co najmniej dwie wielkości kontenerów.

    > Oczywiście. Płaci się u nich.

    > Problem polega na tym że potrafią nieźle zawyżyć a sprowadzający
    > musi zapłacić nie od faktycznej ceny zakupu tylko od widzimisie urzędnika.

    to ja zapytam inaczej. W świetle nadchodzących przepisów, chińczyk,
    który umie pisać/czytać po polsku, wysyłając mi etu do telefonu za 4
    usd, jakie dodatkowe dokumenty musi załączyć. Czy w momencie realizacji
    pierwszego zamówienia chińczyk musi już płacić jakiś podatek do
    polskiego US?
    ToMasz