  • Data: 2020-03-29 12:29:53
    Temat: Re: Kwarantanna 2
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > A tak w ogóle jakby na wirusa popatrzyć statycznie to śmiertelność
    > na 1m ludzi wygląda tak, dane ze strony
    > https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
    >
    > 1.San marino 648 osób /milion mieszkańców potem długo nic i mamy
    > 2. Włochy 166/m
    > 3.Hiszpania 128/m potem znowu długo nic
    > 4.Andora 39/m
    > 5.Belgia 37/m
    > 6.Holendrzy 37/m
    > 7.Francja 35/m
    > 8.Szwajcaria 31/m
    > 9. iran 30/m
    > 10 luxemburg 29/m
> [...]
    A moze ktos w koncu zestawi dane pt "zgony covid" z danymi "dzienne zgony
    pozostałe".

    Bo jezeli w Polsce mamy srednio 1100 zgonów dziennie i ta liczba nie
    rosnie to znaczy ze jest ok. Ale jeżeli mamy zgonów dziennych zauwazalnie
    wiecej?

    Oczywiście taka sama watpliwośc dotyczy wszystkich innych Panstw.

    I zeby była jasnosc - ja nie martwie sie tylko o niedoszacowanie zgonów
    covid. Ja sie martwie o dodatkowe zgony zwiazane ze: stresem, zmiana
    trybu zycia, niewydolnoscia słuzby zdrowia, brakiem srodków do zycia itp
    itd.

    IMO byłaby to bardzo ciekawa statystyka.
    A ze nie uwazam sie za jakos ponadprzecietnie inteligentnego to mysle
    sobie ze dziennikarze tez na to wpadli. Pytanie czy nie udało im sie
    otrzymac danych czy moze je dostali i boja sie pokazac?

    TEn strach moze tez wynikac z dwóch spraw: jest zle i boja sie paniki
    albo jest dobrze i boją się jeszcze wiekszego rozluznienia. A moze po
    prostu nie ma tematu i dane sa wiarygodne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie