  • Data: 2020-06-03 18:10:16
    Temat: Re: LEDki oświetleniowe...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "DaNsOuNd" 5ed78ed3$0$510$6...@n...neostrada.pl

    > Skąd założenie że te "oprawczynie" i LEDki są sterowne napięciowo?

    Właśnie niemal znikąd -- i to jest problem!
    Nie wiem, co tam jest, więc nie wiem, jak to poprawić.
    Być może korekcja zasilania czyni przedsięwzięcie
    (jakim jest ściemnianie) nieopłacalnym...

    Niemal znikąd -- założyłem, że skoro tanie, to być może stałonapięciowe...
    Ale być może to fatalne założenie!!

    Lampy kierowane do speców -- niemrugające, bez potrzeby montowania żarówek... ;)
    To także dało do myślenia -- być może światło po prostu jest stabilizowane
    napięciowo i tętni oraz pełza, ale nie mruga... ;)

    - po co pisać coś, co jest oczywiste?
    - po to, by ukryć coś innego...

    Skoro piszą, że nie mruga -- znaczy, że raczej mruga, ale słabo...
    (lekko mruga, pełza, tętni...)
    Skoro piszą, że nie trzeba montować żarówek -- trafiają na grunt specjalistyczny...

    > Duża część plafonów, żyrandoli i.t.p. są sterowano prądowo (wbudowany driver LED)
    Możesz nawet takie taśmy sterowne prądowo kupic
    > np. w TME. Nie mają one rezystorów ograniczających.

    Mnie interesuje coś konkretnego, co jednocześnie:
    - jest zdrowe (nie ma UV itp.)
    - nie mruga, nie tętni, nie pełza wraz z temperaturą...
    - jest tanie
    - daje dużo światła (kilka klm z oprawy)
    - daje się ściemniać
    - jest oszczędne (100 lm z 1 W lub lepiej)
    - nie stwarza zagrożenia (wbrew pozorom wyższe
    harmniczne potrafią nawet dom spalić!)
    - jest łatwe w obsłudze
    - jest łatwe w monatżu
    - jest trwałe...