    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LEDówki i korki?
    Date: Wed, 10 Apr 2024 14:38:27 +0200

    W dniu 2024-04-10 o 14:03, PeJot pisze:

    > I to zwarciu w *instalacji*.
    >
    > Jakie to "korki" ? Wkręcane automaty ?

    Czym, z punktu widzenia bezpieczników, się różni zwarcie w instalacji od
    zwarcia wywołanego plazmą w przepalającej się żarówce?
    Zwarcie w instalacji powinno być bardziej trwałe, a zwarcie w żarówce
    znika samo wraz z plazmą.
    Teraz mi przyszło do głowy, że może to jakaś zwykła żarówka się
    przepaliła ot tak (nie przy włączaniu). Tylko jak u nich połowa żarówek
    nie działa to nie potrafią stwierdzić, że jakaś kolejna nie świeci.
    W każdym razie w tej chwili wydaje mi się to najbardziej prawdopodobne.

    Korki są automatyczne przechylne. Nie wiem jakie wartości - nie
    oglądałem ich wczoraj.
    W mieszkaniu jest szereg korków, ale nie sądzę, abym był w stanie się
    dowiedzieć który to wysiadł. Żona mówi, że jeden był na dół to go
    podniosła. Nie pomogło to sprawdziła też przy liczniku i tu też trzeba
    było włączyć. Zadziałało.
    P.G.