  • Data: 2014-11-03 21:59:41
    Temat: Re: Łączenie aku litowych
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/03/2014 10:22 AM, Zbynek Ltd. wrote:
    > Wydojenie do minimalnego dozwolonego napięcia nie jest destrukcyjne, ale
    > wpływa ujemnie na żywotność. Stąd może to ograniczenie do 3.3.

    Z mojego doświadczenia i pomiarów, to nawet w ogniwach, które mają w
    datasheecie podane dolne napięcie rozładowania na 2.5V, to
    charakterystyka rozładowania jest mniej więcej taka:
    - 98-99% pojemności to rozładowanie z 4.2 do 3.5V
    - 1-2% to zejście z 3.5 do 2.5V

    Czyli tak jak piszesz - nie opłaca się za bardzo rozładować akumulatora,
    bo pożyje krócej i może też już nie wystarczyć ładunku na czysty
    shutdown (zapis we flashu na koniec baterii lepiej robić z jakimś
    zapasem, żeby sobie tego flasha nie zepsuć).

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg