eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie Li-Ion dużym prądem (5 minut lotu, 50 ładowania) › Re: Ładowanie Li-Ion dużym prądem (5 minut lotu, 50 ładowania)
  • Data: 2018-04-20 00:11:41
    Temat: Re: Ładowanie Li-Ion dużym prądem (5 minut lotu, 50 ładowania)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ze nie potrzebuje, to wiem i wczesniej. Tyle lat nie mialem drona, to
    > moge dalej nie miec :-)

    Ano właśnie :) Zresztą czuję, że tego mojego też długo nie będę miał (po
    trzech minutach zabawy zdążył zawisnąć na drzewie, zgubić się w trawie,
    wlecieć przez okienko do czyjejś piwnicy i rozwalić dwa śmigiełka) :)

    Rozebrałem go z ciekawości. Siedzi tam:

    - STM32F030F4P6 (48MHz, 16kB flash, 4kB SRAM)
    - żyroskop MPU-6500 (oznaczenie MP65M, nie jestem pewien, co oznacza to M)
    - odbiornik podczerwieni oznaczony jako CHQA (TSOP38238?)
    - prawdopodobnie dioda schottky'ego (nieczytelny marking code, 54coś... 54JH,
    54Jcoś...)
    - cztery tranzystory do silników

    Co ciekawe, jeden tranzystor jest inny niż trzy pozostałe. Te trzy to Y1
    (SS8050 -- NPN, 1.5A) a jeden J3Y (S8050 -- NPN, 0.5A). Ciekawe czemu :)

    Czyli, niby, dałoby się pobawić i spróbować go podkręcić (głównie w
    kwestii lepszego sterowania) :) Czy warto, to oczywiście inna sprawa.
    Ekonomicznie zdecydowanie nie.

    > Ale za 100 zl ... moze warto sie pobawic
    > A potem sie okazuje ze nawet nie 100, a 30 na allegro, z opisem
    > "sprawny" - no zal nie kupic :-)
    >
    > Tylko jakos nie calkiem sprawny :-(

    Tak to jest. Albo sprawne, albo... do naprawy, często naprawdę drobnej.
    Sporo sprzętu tak kupiłem... który stoi i zbiera kurz :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]