eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
  • Data: 2017-11-13 13:07:20
    Temat: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-11 o 22:11, Adam Wysocki pisze:

    > Autor ma generator jednofazowy, z którego aż tak dobrze się nie
    > doktoryzowałem, ale u mnie był crowbar, schematy znalezione w sieci
    > pokazują, że powszechne jest takie samo rozwiązanie.
    >
    > http://skuterowewyprawy.eu/wp-content/uploads/2014/0
    9/Regulator-napiecia-chiny.jpg

    Mniej więcej się domyślam, co się mieści w pojęciu crowbar, ale nie
    wnikam w szczegóły.
    Może się mylę, ale patrząc na ten schemat wychodzi mi, że on ma szansę
    załączyć tyrystor (a to rozumiem jest warunek niezbędny jakiejkolwiek
    regulacji) dopiero po jakimś czasie - jak się elektrolit naładuje, a to
    przez 4k7 chwilę potrwa. Z tego by wychodziło, że pierwsze impulsy
    polecą chyba nieregulowane. Akumulatorowi nie powinno to zaszkodzić, ale
    jak zamiast niego będzie elektronika to szlag ją może trafić.

    Myślałem, że jak jest akumulator to może ten elektrolit jest cały czas
    naładowany i reguluje od razu, co by potwierdzało moją wcześniejszą
    wypowiedź, że bez akumulatora regulator może "głupieć", ale tak chyba
    nie jest bo akumulator musiałby być podłączony do mostka, a to raczej
    nie ma sensu, bo przecież wiadomo, gdzie ma plusa.

    > Dla prostowania dwupołówkowego...

    Nie.
    To obliczenie było właśnie dla jednopołówkowego - nie mnożyłem f przez 2.
    P.G.