eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowarki akumulatorwe 2 i 4 kanałowe - czy tak samo ładują? › Re: Ładowarki akumulatorwe 2 i 4 kanałowe - czy tak samo ładują?
    From: "sofu" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowarki akumulatorwe 2 i 4 kanałowe - czy tak samo ładują?
    Date: Mon, 2 Feb 2009 12:51:06 +0100

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości
    news:gm6b5q$8f8$3@inews.gazeta.pl...

    > Proste ładowarki pilnują parametrów tylko pierwszego ogniwa.
    >
    > --

    Rozwiazan ładowarek jest wiele. Jedne sa bardziej zaawansowane inne mniej.
    Nie mowimy o "sciemach" udajacych cos czym nie sa. Mowimy o tzw. ładowarkach
    procesorowych gdzie jest wyspecjalizowany scalak, ktory bada czy spada juz
    napiecie na ladowanych akumulatorach. Jak sie to dzieje, to uznaje, ze
    ladowanie zostalo zakonczone i odcina prąd idący na poszczególne
    akumulatory.
    Jesli ma dwa kanały, to jak sama nazwa wskazuje ma dwa niezalezne układy
    zasilania akumulatorów i odcinania ładowania (minus delta U). A jak 4 kanały
    to 4 niezalezne uklady, ktorymi steruje procesor.
    W wypadku 4 kanalowej sprawa wydaje sie byc jasna.
    Problem, ktory rozpatruje, to czy 2 kanalowa potrafi róznie dobrze naladowac
    akumulatory jak 4 kanalowa?

    Załozmy, ze 2 pary akumulatorów sa polączone szeregowo (Nie wiem jak sa
    łaczone podczas ładowania szeregowo czy równolegle?). Jeden z nich naladowal
    sie, ale drugi jeszcze nie. Drugi przyjmuje jeszcze ładunki pradu i napiecie
    na nim powoli wzrasta, drugi ma juz "dość" i napiecie na nim maleje. Albo
    sie to równowazy jakos i procesor dalej laduje, az do osiagniecia spadku
    napiecia na drugim akumulatorze czyli pelnego jego naladowania (czyli obydwu
    na kanale)? Albo w tym momencie sie wylancza i ktorys z pary akumulatorów
    jest niedoładowany?
    I tu własnie jest "pies pogrzebany" Jak to z tym jest? I co sie dzieje gdy
    wkladamy nieparzysta ilośc akumulatorów.
    Przynam sie szczerze ze dla mnie ma sens tylko ładowarka 4 kanalowa. Ale
    moze jest cos o czym nie wiem, co powoduje ze 2 kanalowa porafi równie
    dobrze naladowac akumulatory jak 4 kanalowa?

    pozdrawiam - Janusz