eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowarki akumulatorwe 2 i 4 kanałowe - czy tak samo ładują? › Re: Ładowarki akumulatorwe 2 i 4 kanałowe - czy tak samo ładują?
    From: "sofu" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowarki akumulatorwe 2 i 4 kanałowe - czy tak samo ładują?
    Date: Mon, 2 Feb 2009 15:09:38 +0100

    Użytkownik "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl> napisał w wiadomości
    news:gm6peq$2rt$1@inews.gazeta.pl...
    =========

    > Co do ładowania nieparzystej ilości akumulatorów to szczerze mówiąc nie
    > widziałem
    > ładowarki 2 kanałowej która takie coś umożliwia, no chyba ze jest to 2
    > kanałowa
    > która potrafi ładować 2 akumulatorki.
    > Nie miałem do czynienia z 2-kanałową ładowarką mikroprocesorową tylko z
    > jakimś
    > zwykłym badziewiem, który był razem z akumulatorkami energizer i szczerze
    > mówiac
    > po przejściu na ładowarke mikroprocesorową, z tym ze 4 kanałową zauwazalny
    > był spory
> [...]
    =========

    Z badziewiakami jest tak, ze niby mozna nimi naladowac kazdy akumulator na
    full i nie potrzeba do tego wyrafinowanych układów procesorowych. Tylko że
    nie bardzo wiadomo kiedy przestac ładować, a kiedy jeszcze by sie przydało
    trzymac aku w ładowarce? Za malo znam sprawy zwiazane z "przyzwyczajeniami"
    akumulatorów, aby sie wymadrzac w tym temacie. Z drugiej strony akumulatory
    w bezprzewodowych telefonach stacjonarnych z reguły sa ladowane przez caly
    czas jak dlugo leza na stacji bazowej i aku dzialaja latami. Wiec tu by sie
    kłanialo pytanie co jest gorsze dla aku niedoladowanie czy nieco
    przeladowywanie? I jeszcze jest jeden problem mianowicie nierówna pojemnosc
    samych akumulatorów. Co z tego, ze mamy 4 knałowa ładowarke jak moga byc
    duze rozpietosci pojemnosci samych akumulatorów? Tutaj by sie przydala nie
    prosta ladowarka procesorowa, ale bardziej zaawansowana z mozliwoscia
    sprawdzania przynajmniej co jakis czas pojenosci akumulatorów dla eliminacji
    aku o malej pojemnosci. Albo jakis miernik pojemnosci akumulatorów.

    Bede mial 2 kanalowa ladowarke (4 mam) i chyba ja poswiece dla "dobra nauki"
    mierzac co sie tylko da (na co moja wiedza pozwoli i multimetr jaki
    posiadam) w tym zakresie.

    pzdr. Janusz