  • Data: 2012-09-10 17:12:27
    Temat: Re: Lambo idzie w szambo czyli poniosły go konie
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Najwyraźniej nie.

    Jezdzisz poduszkowcem?
    Widziales kiedys samochod? To taki kawal zelastwa na kolkach. Kolka sa
    na sprezynach, miekkich, twardych o dluzszym, lub krotszym skoku - tak
    to w uproszczeniu wyglada. Jak samochod (pamietasz jeszcze co to?)
    jedzie i trafi na wypuklosc w jezdni, to sprezyny sie uginaja, znaczy
    sie gromadza energie. Jak juz sie bardziej nie moga ugiac, to cale
    zelastwo idzie do gory. Tak czy owak nastepuje wybicie, czyli brak
    kontaktu z jezdnia, co sprawia, ze samochod leci, gdzie mu prawa fizyki
    kaza. W zaleznosci od wlasciwosci zawieszenia (to m.in. te sprezyny),
    predkosci i geometrii gorki moze mocniej lub slabiej zabujac, albo wybic
    do chwilowego lotu.

    > To może sobie przypomnij też co było przyczyną tamtego wypadku(ów).

    Miszcz jechal za szybko, wybilo go i mielonka. Jego kumpel poszedl tam
    zapalic swieczke i trafila go kobita wybita na tej samej gorce. Dobrze
    pamietam?

    > Nie stał się żaden cud, a Puławska miała być jak najbardziej
    > wyremontowana (włącznie z usunięciem hopy).

    To cud. W naszym kraju to cud. Cudem jest wlasnie ta subtelna roznica
    miedzy "mialo byc", a "zostalo wykonane". Cudem jest, ze przez wieki sie
    nie dalo, a nagle cudownie sie dalo. Jak bym nie byl wierzacy, to po tym
    bym sie nawrocil;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa