    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lamki choinkowe
    Date: Tue, 14 Nov 2023 17:09:11 -0000 (UTC)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Nie lamki i nie choinkowe. Ale takie drzewko co ma kilkadziesiąt diod
    > LED i mała ładnie wyglądać świecąc.

    Tak? :)

    http://arnold.ziffel.one.pl/20231114180506.jpg

    (fotka z kamery z teraz, w dzień to ładniej wygląda)

    To takie lampki:

    https://allegro.pl/oferta/lampki-ogrodowe-choinkowe-
    solarne-200-led-girlanda-13305943230

    One mają różne dziwne tryby, sprowadzające się do sterowania AC (w jednej
    polaryzacji świeci co druga lampka). Wywaliłem sterownik, dorzuciłem
    rezystor 100 om (1 W dla zapasu), zasilam z transformatora 5 V (AC), bo
    nie chcę żadnych trybów (mają świecić wszystkie światłem stałym).

    Do tego są różne inne, jeden zestaw migający (ze 20 lampek, NE555 +
    74HC74, dałem tam 470 om, ale to trochę za dużo, trzeba było dać 330 albo
    nawet 220 om), będą jeszcze takie na bluszczu:

    https://allegro.pl/oferta/siatka-swietlna-led-lampki
    -choinkowe-zewnetrzne-kurtyna-girlanda-usb-2-6x2-145
    68877279

    Wszystko zasilane z trafo 5 V, ok. 500 mA (teraz drzewa ciągną 350 mA,
    jeśli dobrze pamiętam jest 6 zestawów lampek, ale może już straciłem
    rachubę), instalacja pod ziemią zrobiona specjalnie pod to (+ puszki na
    drzewach). Pociągnąłem dodatkowo 4-przewodowy przewód do sterowania, ale
    nie jest wykorzystany (to na przyszłość, jakby mi się wizja zmieniła,
    żebym nie musiał tego rozkopywać).

    > Zabrałem tylko zasilacz wtyczkowy, i do końca nie wiem ile tak na prawdę
    > prądu idzie.

    Mierz :)

    > Pierwsza myśl mało elegancka, to potencjometr 5 W, ale nie chcę kupować
    > kilku, aby przetestować, żeby regulował w całym zakresie.

    Mam drutowy, który kupiłem do takiego testu, ale nie był potrzebny.

    --
    Gdy dziewczyna powiedziała mi, że będę ojcem, od razu zacząłem myśleć o
    imieniu. Wybrałem Carlos i osiedliłem się w Meksyku.