eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLampa owadobójcza UV-A ze świetlówką BL, napięcie na siatce stałe v zmienne, sprawność unieszkodliwiania › Re: Lampa owadobójcza UV-A ze świetlówką BL, napięcie na siatce stałe v zmienne, sprawność unieszkodliwiania
    Subject: Re: Lampa owadobójcza UV-A ze świetlówką BL, napięcie na siatce stałe
    v zmienne, sprawność unieszkodliwiania
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Date: Wed, 31 Jul 2019 09:53:13 +0200

    W dniu 31.07.2019 o 00:45, jedrek pisze:

    Ja mogę tylko potwierdzić to zdanie:

    > Jak słabo zaprojetkowane lampy to strzał jest za słaby i np. większe
    > muchy zmartwychwstają po kilku minutach i odlatują, na co wskazują
    > piszący o lampkach w innych wątkach.

    i to dotyczy takiej mocniejszej lampy, wiekości wiaderka. taka wielkośći
    (średnicy) butelki to wogóle nie zabija. no i temat drugi - świetlówki.
    nie wiem czy one mają siłę wabiącą. być może to że emitują ciepło
    przyciąga muchy. świeży lep na muchy wabi lepiej niż lampa. już myślałem
    zeby lep zamontować zamiast świetlówki - ale dobrze działa jak jest
    świeży.

    ToMasz

    PS. w zimnej piwnicy, jak jest wylęg much(żywią się truchłem otrutego
    szczura), to mam wszystkie lampy (ciepło) atakowane przez muchy.