  • 31. Data: 2016-03-09 16:52:32
    Temat: Re: Laptop dla nastolatki
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-03-09 o 12:47, Marek pisze:

    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Tia, klechy do piachu {myslisz}.
    W ramach gwarancji dla tolerancji
    antysemitom mordy obito...

    > Widać, że lewactwo i multi-kulti już ma wszędzie swoje macki...

    Ależ oni wierzą, że to dla dobra Człowieka, obowiązkowo przez C duże...
    Przy czym ich "multi" nie rozciąga swych opiekuńczych skrzydeł na tych,
    co to są wychowania tradycyjnego. Tych trzeba wyedukować, najlepiej
    gdzieś na Syberii.

    > A czemu religia w szkole to przegięcie?

    Jasne że przegięcie: prawicowo-nacjonalistyczne off course
    "Kto tam znów rusza prawą?
    Lewa, lewa, lewa!"
    {aż do piekła}

  • 32. Data: 2016-03-09 20:01:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-09 o 16:51, ddddddddd pisze:
    > a w czym to przeszkadza?
    > rozumiem 800x600, ale 1366x768? Na co dzień z lapka z taką
    > rozdzielczością korzystam i problemów nie zauważam.

    Korzystać można ale po co się męczyć :-) Już 1200x1024 standardowe kilka
    lat temu było lepsze do takiego przeglądania netu czy obsługi poczty.
    Wiem... Jak ktoś zasmakuje dobrego to to się łatwo przyzwyczaja
    Obecnie pracuję na 1440 w pionie ;-)
    Teraz piszę właśnie z takiego 768. W win10 to czasem nawet okno
    dialogowe się nie mieści. :-)
    Nigdy więcej czegoś takiego nie kupię. O kątach widzenia czy błyszczącej
    matrycy już nie będę wspominać :-)

  • 33. Data: 2016-03-09 20:18:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-09 o 14:13, RadoslawF pisze:
> [...]
    3-ssd-4gb-win7-i6012736346.html

    > Ty to tak na poważnie ?

    To jest na poważnie.

    Ewentualnie coś "lżejszego" - Lenovo serii R lub W - też
    "niezniszczalne" woły robocze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2016-03-09 20:54:28
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-09 o 08:51, PiteR pisze:

    > hehe, szkoda nafty mp3 na karcie mikro SD albo na pendrawie się
    > trzyma.

    Jeśliby to miały być *.waw - no to trochę miejsca zajmują, ale MP-3?
    Minimalnie! Niedawno dostałem od znajomego kolekcję nagrań Milesa
    Devisa, zripowaną z kilku(nastu?) płyt. Nadał tej autorskiej składance
    tytuł "20 h per Miles" 8>
    Zajmuje to pół CD! Aha, ale tu mam zagwostkę, bo tylko na komputerze
    mogę odtwarzać, bo jest to audio w formacie MP4. Jak to przekonwertować
    na MP3-kę? Jakimś łatwodostępnym softem. Wiem, że są take do pobrania za
    friko, bo kiedyś miałem, ale padło razem z dyskiem :<

    Jakie znacie konwertory do różnych (im więcej tym lepiej) formatów
    audio? Na początek te tanie, a jeszcze lepiej: darmowe.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 35. Data: 2016-03-09 21:20:33
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 09 Mar 2016 20:54:28 +0100, JaNus napisał(a):

    > kolekcję nagrań Milesa Devisa, zripowaną z kilku(nastu?) płyt. Nadał
    > tej autorskiej składance tytuł "20 h per Miles" 8> Zajmuje to pół
    > CD!

    Współczuję słuchu... Chyba.

    > Aha, ale tu mam zagwostkę, bo tylko na komputerze mogę odtwarzać, bo
    > jest to audio w formacie MP4. Jak to przekonwertować na MP3-kę?
    > Jakimś łatwodostępnym softem.

    [...]

    > Jakie znacie konwertory do różnych (im więcej tym lepiej) formatów
    > audio? Na początek te tanie, a jeszcze lepiej: darmowe.

    avconv/ffmpeg za darmo pod linuksem ale pod Windows też chyba jest.

    ffmpeg -i plik.m4a -q:a 2 plik.mp3
    ? ? ? ?
    | Plik wejściowy: plik.m4a
    Nazwa programu, ffmpeg lub avconv

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 36. Data: 2016-03-10 07:47:15
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Jeśliby to miały być *.waw - no to trochę miejsca zajmują, ale MP-3?
    > Minimalnie!

    To taki przykład był...

    Może zdjęcia Justina Biebera, może mp3, może kopie zapasowe posiadanych
    płyt dvd zripowane do .avi... W każdym razie COŚ tam będzie trzymać na
    pewno :)

    Mój inny znajomy, używający laptopa służbowo, ma na nim zajęte 40GB
    jakoś - i ani grama więcej. Ale jego narzędzie pracy to przeglądarka,
    gdzie ma wszystkie swoje "systemy" więc co najwyżej windows mu puchnie.
    A nastolatka to zainstaluje, to ściągnie, tego użyć zachce...

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 37. Data: 2016-03-10 07:49:46
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > To jest na poważnie.
    >
    > Ewentualnie coś "lżejszego" - Lenovo serii R lub W - też
    > "niezniszczalne" woły robocze.

    To nastolatka a nie Rambo :)

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 38. Data: 2016-03-10 08:27:32
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.03.2016 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > SSD koniecznie, nawet 128. Komp zyskuje na szybkości działania (ogólnie
    > pojętej) a nawet 128 ciężko zapełnić mptrójkami. Zresztą, można się
    > wspomagać dodatk. kartami pamięci czy pendrajwami.

    Empetrójkami owszem, ale Windows chętnie plac na dysku
    przytuli (pamiętacie stary dowcip: "- Ile miejsca na dysku
    zajmuje Windows Vista? - Ile znajdzie, tyle zajmie.").

    Ot, na moim lapku katalog Windows zajmuje skromne
    30 GB, %programdata%/Symantec- 11 GB. Grosz do grosza,
    i z 118 GB partycji systemowej wolnego jest 36 GB.
    Gier nie ma. Windows 7 64 bit.

    I o ile i3 plus 4GB RAM w ogóle mnie nie uwiera,
    o tyle dysk- mocno.

    Nie wiem, jak tam nowsze Windy, ale chyba podobnie, jeśli nie
    gorzej.

    Chyba, że Linux, to OK- 128 GB spokojnie wystarczy.

    --
    Dominik & kąpany (via raspbianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 39. Data: 2016-03-10 08:42:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Widać, że lewactwo i multi-kulti już ma wszędzie swoje macki...
    Gdy będziesz miał dzieci w wieku szkolnym, być może zorientujesz się, że
    2h religii np. w klasach 0-3 to jest prawdziwe wyzwanie dla
    prowadzącego. Bo jak zapełnić ten czas, gdy właściwie nie chce się
    nauczyć niczego poza klepaniem modlitw? Czas określony odgórnie, bo
    wiadomo, że za 2h jest lepsza kasa niż za 1h, katechizm cienki,
    pozostaje się więc modlić, by na lekcji dzieciary z nudów nie zakwity. A
    ON nie słucha :->

    Maciek

  • 40. Data: 2016-03-10 08:45:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-10 o 08:42, Maciek pisze:
    > 2h religii
    Oczywiście tygodniowo. Przez całą podstawówkę, nie wiem jak dalej.
    Proponuję też porównać sobie z liczbą godzin np. historii :->

    Maciek