  • 1. Data: 2015-12-10 08:42:27
    Temat: Laptop do programowania, internetu, sporadyczne edycji zdjęc i jeszcze rzadziej: filmów.
    Od: m...@g...com

    Próbuję wybrać sobie laptop do celów jak w temacie. Ważne: do programowania
    /testowana aplikacji potrzebuję dość często 1-2 maszyn wirtualnych virtualbox z
    windows.

    1. Ma być niezawodny, będzie pracował nie mniej niż 10 godzin dziennie.
    2. Matowa matryca, niekoniecznie FHD - i tak używam niższych rozdzielczości.

    3. Dotychczas miałem komputer stacjonarny, wiec chcę zachować jego zalety, czyli
    podłączyć laptop do dużego monitora, klawiatury i myszy. Najlepiej w stacji dokującej
    niech zamknięty leży. Jak będę potrzebował mobilnie, to po prostu go zabiorę bez
    ceregieli z kablami. Stacja dokująca załatwi jeszcze jeden problem: nie trzeba
    otwierać laptopa, żeby go włączyć /wyłączyć.

    4. Matryca raczej 15 niż 14 cali. 17 chyba za duża.
    5. Procesor. I5 / I7, raczej z serii M (4210M ?) niż u. Chyba, że te z s nie sa mniej
    wydajnie.
    6. dysk twardy SSD 250 GB
    7. RAM: 8 GB
    8. Grafika: dowolna, ale bardziej wydajna niż integr anie pogardzę :)

    Moje typy wyszukane na kuzniewski.pl, choć oczywiście nei preferuję tego sprzedawcy:

    1. DELL E5500 z I5 5200U Dell to Dell, 3 lata gwarancji onsite. cena bez stacji
    dokującej 4555+481 stacja. Wady: brak DVD, a co za tym brak możliwości wstawienia 2
    dysku zamiast stacji DVD. http://www.kuzniewski.pl/p23657,dell-latitude-e5550-
    ca7b6le5550bemea-core-i5-5200u-15-6-hd-8192-256-ssd-
    intel-hd-5500-windows-10-pro-lub-8-1-pro-lub-7-pro-p
    akiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

    2. HP ProBock 650 G1. I5 4210m, cena 4271+541 stacja. rok gwarancji, dopłata do 3 lat
    onsite: 512 zł.http://www.kuzniewski.pl/p18601,hp-probook-650-g1
    -h7l53ea-core-i5-4210m-15-6-full-hd-8192-256-ssd-int
    el-hd-4600-dvd-windows-10-pro-lub-8-1-pro-lub-7-pro-
    pakiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

    3. Ten sam HP, tyle, że z grafiką radeon droższy o 300 zł.
    http://www.kuzniewski.pl/p18253,hp-probook-650-g1-h7
    p50ea-core-i5-4210m-15-6-full-hd-8192-256-ssd-radeon
    -hd-8750-dvd-windows-10-pro-lub-8-1-pro-lub-7-pro-pa
    kiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.html

    4. Lenovo ThinkPad l540. i5 4210 Cena 4523 zł + 764 stacja. Gwarancja rok, dopłata do
    3 lat 512 zł. http://www.kuzniewski.pl/p26055,lenovo-thinkpad-l540
    -20av006ypb-core-i5-4210m-15-6-full-hd-8192-256-ssd-
    intel-hd-4600-dvd-windows-10-pro-lub-7-pro-pakiet-us
    lug-i-wysylka-w-cenie.html

    5. Lenovo B51-80. Tu w podobnej cenie jak wyżej da się kupić komputer z i7 6500u.
    cena 4264+599 stacja. Tylko co są warte te laptopy, bo one chyba są z niższej półki ?
    (awaryjność ?) http://www.kuzniewski.pl/p26639,lenovo-b51-80-80lf00
    3dpb-core-i7-6500u-15-6-full-hd-8192-1008-sshd-radeo
    n-r5-m330-dvd-windows-10-pro-lub-7-pro-pakiet-uslug-
    i-wysylka-w-cenie.html

    6. Fujitsu LifeBook E554. I5 4210m. cena
    4501+439.http://www.kuzniewski.pl/p23021,fujitsu-lif
    ebook-e554-vfy-e5540k74a8pl-core-i5-4210m-15-6-full-
    hd-8192-256-ssd-intel-hd-4600-dvd-windows-10-pro-lub
    -8-1-pro-lub-7-pro-pakiet-uslug-i-wysylka-w-cenie.ht
    ml

    Będę wdzieczny za wszelkie uwagi. Ma być stajonarno- mobilnie. Pewnie z czasem się
    rozleniwię i będzie mniej stacjonarnie, choć duży monitor to inna wygoda niż mała
    matryca. Zwłascza że oczy juz płacą podatek za pracę przy monitorze i waham się, czy
    te 15 cali to nie będą za małe fonty przy rozsądnych proporcjach całości tresci na
    ekranie.

    Jakiś inny laptop, niekoniecznie ze stacją ? Czy wydajnośc i5 5200u jest wyraźnie
    niższa niż i5 4210m ?

    Pozdrawiam, Marek

  • 2. Data: 2015-12-10 09:12:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    jak przeczytałem "do programowania" to chciałem napisać że dowolny. mam
    znajomych którzy do zarabiania potrzebują głównie komputera i żaden z
    nich niema szybkiego drogiego kompa. co za różnica ile się program
    kompiluje? Nie powiem Ci jakie to kompy, laptopy, ale są stare, mają
    wytarte klawisze i gładziki, bateria nie żyje, ale nie są im potrzebne
    nowsze

    > 1. Ma być niezawodny, będzie pracował nie mniej niż 10 godzin dziennie.
    to znaczy że nie potrzebujesz laptopa.
    > 3. Dotychczas miałem komputer stacjonarny, wiec chcę zachować jego zalety,
    nie. okłamujesz się. główną zaletą kompa stacjonarnego jest to, że jest
    tani. popatrz na wynik passmarka:
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i
    5-4210M+%40+2.60GHz&id=2245

    procek w Twoim laptopie za 4 tysiaki lekko przewyższa wydajnością
    starego 4 rdzeniowego athlona z 2009roku. albo inaczej. nie dalej niż 2
    miesiące temu za 1.5 tyś kupiłem poleasingowy komp z i7 który w
    passmarku ma ponad 8 tyś punktów.

    drugi dysk? dvd? to absolutnie nie laptop. jak niemasz miejsca na
    standardową obudowę, rozejrzyj się za malutką płytą główną i malutką
    obudową. albo przykręć wszystkie komponenty PC do pleców monitora.
    Bogatemu nikt nie zabroni kupić laptopa i przerobić na stacjonarkę, ale
    wtedy pyanie o wydajność kompa traci sens.....
    > Czy wydajnośc i5 5200u jest wyraźnie niższa niż i5 4210m ?
    http://www.cpubenchmark.net/

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-12-10 10:40:54
    Od: s...@g...com

    On Thursday, December 10, 2015 at 7:42:29 AM UTC, m...@g...com wrote:
> [...]
    > 2. Matowa matryca, niekoniecznie FHD - i tak używam niższych rozdzielczości.

    tak z ciekawosci- nie lepiej wziac sobie cos z wysokim dpi i wlaczyc skalowanie? jak
    skaluja sie programy ktorych zamierzasz uzywac?

    co do konkretow- ja osobiscie raczej poszedlbym w strone normalnego desktopu, skoro i
    tak trzeba miec dobra klawiature i ekran (ktory to jest najwazniejsza czescia
    komputera).
    a jezeli juz naprawde chcesz miec laptopa, to ja polecam Della Latitude E serie.
    wygodna klawiatura, dobry ekran (mam 6320, nieco juz leciwy ale daje rade we
    wszystkich zadaniach).

  • 4. Data: 2015-12-10 10:54:12
    Od: Bolko <s...@g...com>

    A stacjonarka co ma w środku?

  • 5. Data: 2015-12-10 11:06:29
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    > 2. Matowa matryca, niekoniecznie FHD - i tak używam niższych rozdzielczości.
    [...]
    > 4. Matryca raczej 15 niż 14 cali. 17 chyba za duża.

    Dla stacji developerskiej rozdzielczość Full HD to minimum.
    Nie wyobrażam sobie pracy z mniej niż 1920×1080,
    szczególnie kiedy pracuje się mobilnie
    i niemożna podpiąć drugiego monitora.
    Wysoka rozdzielczość wbudowanego ekranu ratuje ... "cztery litery".
    Szczególnie gdy szukasz w ostatnim momencie jakiegoś błędu
    i musisz jednocześnie widzieć okno działającej aplikacji,
    plik logów i watche na zmiennych.

    Nie dziwi mnie gdy widzę innych developerów z lapkami
    mającymi rozdzielczość ekranu 2880x1800
    i którzy usuwają z nich OSX'a
    zastępując go jakimś normalniejszym systemem.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2015-12-10 11:47:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-12-10 o 11:06, Robert Winkler pisze:
    > Dla stacji developerskiej rozdzielczość Full HD to minimum.
    > Nie wyobrażam sobie pracy z mniej niż 1920×1080,
    Ja bym zaczął od przekątnej ekranu, bo co mu po stacji developerskiej z
    FullHD np. na 15" ;-)

    > Nie dziwi mnie gdy widzę innych developerów z lapkami
    > mającymi rozdzielczość ekranu 2880x1800
    A mnie dziwi, bo nawet jeśli laptop ma matrycę 17", to praca z taką
    rozdzielczością jest masakryczna dla oczu.

    Maciek

  • 7. Data: 2015-12-10 13:02:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > Dla stacji developerskiej rozdzielczość Full HD to minimum.
    > Nie wyobrażam sobie pracy z mniej niż 1920×1080,
> [...]

    Jest taki wynalazek, jak np. Lenovo W701ds z dwoma monitorami. A przy
    okazji dość mocna maszyna.

    Sam bym chętnie zanabył, tylko trochę przyciężki. Muszę się zastanowić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2015-12-10 13:15:17
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 10.12.2015 o 11:47, Maciek pisze:
    > Ja bym zaczął od przekątnej ekranu, bo co mu po stacji developerskiej z
    > FullHD np. na 15" ;-)

    Dlatego mój Dell ma 17" :-)

    > A mnie dziwi, bo nawet jeśli laptop ma matrycę 17", to praca z taką
    > rozdzielczością jest masakryczna dla oczu.
    A jak myślisz, czemu wszyscy w okularach chodzą :)

    --
    Robert

  • 9. Data: 2015-12-10 13:25:34
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 10.12.2015 o 13:02, Adam pisze:

    > Jest taki wynalazek, jak np. Lenovo W701ds z dwoma monitorami. A przy
    > okazji dość mocna maszyna.
    >
    > Sam bym chętnie zanabył, tylko trochę przyciężki. Muszę się zastanowić.

    Ja swego czasu próbowałem wykorzystać tablet z androidem
    jako dodatkowy ekran w trasie.
    Program z którego wtedy korzystałem zniknął niestety z Google Play.

    Laptop z dwoma ekranami, dla mnie bomba, ale ta cena... powala,
    poczekam na jakąś obniżkę.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2015-12-10 19:03:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Dec 2015 09:12:45 +0100, ToMasz napisał(a):

    (ciach...)
    > nie. okłamujesz się. główną zaletą kompa stacjonarnego jest to, że jest
    > tani.

    O'rly? Bo mnie się jednakowoż wydaje, że główną zaletą kompa stacjonarnego
    jest elastyczność w jego konfiguracji i takowej konfiguracji rozbudowie. Ale
    ja tam truskawki cukrem...

    (ciach...)

    [ Tak śmierdzą tylko pingwiny i niektóre zakonnice. ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]