  • 21. Data: 2011-04-28 22:49:01
    Temat: Re: Lasery w odtwarzaczach DVD - spisek, czy jak?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2011 17:26:20 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Jarosław,
    >
    >Ważne: opadający hel.

    Bo tam byla uzyta bomba prozniowa, a hel od prozni ciezszy.

    J.

  • 22. Data: 2011-04-28 22:58:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.04.2011 00:49, J.F. pisze:

    > Bo tam byla uzyta bomba prozniowa, a hel od prozni ciezszy.
    Idźcie sobie poczytać http://dlaczegonienapalm.wordpress.com/ - wbrew
    pozorom to grupa o elektronice a nie paranaukach ;)

    Michoo

  • 23. Data: 2011-04-28 23:01:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Idźcie sobie poczytać http://dlaczegonienapalm.wordpress.com/
    > - wbrew pozorom to grupa o elektronice a nie paranaukach ;)

    Raczej "paranoikach". To chyba litrówka.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2011-04-29 07:28:49
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:s...@f...lasek.waw.pl,
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> nastukał:
    > VSS zeznaje przed komisją:

    > ... a hel osadza się na mankietach.

    to była przenośnia

    --
    VSS

  • 25. Data: 2011-04-29 08:26:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, April 29, 2011, 12:49:01 AM, you wrote:

    > Bo tam byla uzyta bomba prozniowa, a hel od prozni ciezszy.

    I opada na mankiety.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-04-29 17:05:36
    Od: "Papu5murfu" <b...@3...japonia>

    Órzytkownik "VSS" napisał:

    > podejrzewam, że problem nie jest z laserem ale z optyką, tanie
    > plastiowe soczewki matowieją po jakimś czasie i czyszczenie nic
    > nie daje, laser rozbija się o "mgłę" na powierzchni.

    a może to wina normy bezołowiowej, bo akurat bezołowiowe luty korodują po
    roku czasu!:O(

  • 27. Data: 2011-04-29 20:10:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011 19:05:36 +0200, Papu5murfu wrote:

    >a może to wina normy bezołowiowej, bo akurat bezołowiowe luty korodują po
    >roku czasu!:O(

    Ja ma ciekawostke - CD czyta a DVD przestal.
    Jak myslicie - co sie stalo ?

    Niestety, nie znam odpowiedzi.

    J.

  • 28. Data: 2011-04-29 20:19:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ja ma ciekawostke - CD czyta a DVD przestal.

    Miałem odwrotnie -- napęd czytał DVD, a CD nie chciał.

    > Jak myslicie - co sie stalo ?
    >
    > Niestety, nie znam odpowiedzi.

    Też mi się to zdało ciekawostką, też nie wiedziałem, ale ktoś mi wyjaśnił,
    że są dwa oddzielne lasery (a może dwie oddzielne regulacje jednego
    lasera i jedna z nich sie rozjechała).

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2011-04-29 20:31:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Też mi się to zdało ciekawostką, też nie wiedziałem, ale ktoś mi wyjaśnił,
    > że są dwa oddzielne lasery (a może dwie oddzielne regulacje jednego
    > lasera i jedna z nich sie rozjechała).
    CD i DVD to różna długość fali a więc i różne lasery. (Chociaż widziałem
    też je w jednej obudowie.)

    Michoo

  • 30. Data: 2011-04-29 20:36:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Ja ma ciekawostke - CD czyta a DVD przestal.
    > Jak myslicie - co sie stalo ?

    Właśnie o tym moim laserze KHM-313AAA czytałem na elektrodzie coś
    zbliżonego, że po wymianie zdarzało się, że nie chciał czytać DVD i wtedy
    trzeba było zresetować jego logikę za pomocą zworki na płycie głównej (jeśli
    jest), albo specjalnej płyty wsadzanej do odtwarzacza, której zawartość
    czytana przez laser miała mu zerować cośtam. Nie wiem, ile w tym prawdy,
    powtarzam co pamiętam.