  • Data: 2019-03-26 19:37:33
    Temat: Re: Lęk przed techniką
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.03.2019 o 16:13, Waldemar pisze:
    [...]
    > Piszesz o normalnym MRI. Tam masz pola do 1.5T quasistatyczne. W fMRI
    > masz pola magnetyczne statyczne rzędu 4T a nawet więcej, do tego pole
    > gradientowe oraz impulsy HF o częstotliwości kilku MHz.

    Jeśli 4T to częstotliwość radiowa koło 250MHz (liczę na palcach, nie
    chce mi się wyciągać kalkulatora). Gradienty pola magnetycznego pewnie
    na poziomie pojedynczych militesli. Dla magnetycznego rezonansu
    jądrowego to dużo, dla grzania indukcyjnego niewiele.
    Tak nawiasem, w chemii stosuje się kilkanaście tesli. Ale to
    spektroskopia, nie obrazowanie.

    > Endoprotezy są
    > na ogół tytanowe i mają certyfikaty MRI.

    No to się wyjaśniło :-)

    P.P.