  • 1. Data: 2012-06-07 01:20:55
    Temat: Lenovo ThinkPad R61i - jaka pamiec RAM
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jak sprawdzic, jaka pamiec RAM w tym notebooku pojdzie?

    Obecnie jest tam 1 modul DDR2 1GB, ale chcialbym wsadzic tam w sumie
    4GB (2x2GB) lub nawet 1x4GB. Czy pojdzie w tym kompie pamiec DDR3 na
    "wolniejszych obrotach". System jest Win XP wiec wiecej niz 4GB to juz
    sie nie da obsluzyc?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-06-07 08:51:16
    Temat: Re: Lenovo ThinkPad R61i - jaka pamiec RAM
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    a...@p...pl wrote:

    > Czesc,
    >
    > jak sprawdzic, jaka pamiec RAM w tym notebooku pojdzie?

    na stronie lenovo masz manual :P

> [...]
    > 4GB (2x2GB) lub nawet 1x4GB. Czy pojdzie w tym kompie pamiec DDR3 na
    > "wolniejszych obrotach". System jest Win XP wiec wiecej niz 4GB to juz

    Mam akurat r61 i dokładałem pamięć więc zaoszczędzę Ci szukania:

    Standard memory v 512-MB DDR2-667 SDRAM SO-DIMM (PC2-5300) card ×
    v 1-GB DDR2-667 SDRAM SO-DIMM (PC2-5300) card × 1
    v 2-GB DDR2-667 SDRAM SO-DIMM (PC2-5300) card × 1
    Optional memory v 512-MB DDR2-667 SDRAM SO-DIMM (PC2-5300) card ×
    v 1-GB DDR2-667 SDRAM SO-DIMM (PC2-5300) card × 1
    v 2-GB DDR2-667 SDRAM SO-DIMM (PC2-5300) card × 1
    (maximum of 4.0 GB)
    Note: Due to the limitation of the current 32-bit PC
    architecture, actual usable memory size is limited to 3 GB
    even though the physical installable memory size is 4 GB in
    ThinkPad R61, R61e, and R61i (15.4-inch widescreen)

    Jam mam w swoim 2x2GB :)
    A Tobie proponuje kupić jeden moduł 2GB i dołożyć do tego 1GB, XP i tak
    więcej nie obsłuży(chyba że chcesz się bawić w ramdysk i swap na nim).

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 3. Data: 2012-06-08 01:39:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > 4GB (2x2GB) lub nawet 1x4GB. Czy pojdzie w tym kompie pamiec DDR3 na
    > "wolniejszych obrotach". System jest Win XP wiec wiecej niz 4GB to juz

    mam jeden przed soba i jezeli wsadzisz do nego ddr3 nie niszczac
    niczego to bede zdziwiony ;)

  • 4. Data: 2012-06-08 13:04:38
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 8 Jun 2012 00:39:00 +0100, "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    ><a...@p...pl> wrote in message
    >
    >mam jeden przed soba i jezeli wsadzisz do nego ddr3 nie niszczac
    >niczego to bede zdziwiony ;)

    sie nie znam na wszystkim.!!!

    DDR3 w wydaniu dla notebooka ma inne zlacze niz DDR2 ????? Mowimy
    chyba o SO-DIMM modulach.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2012-06-08 13:09:37
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 07 Jun 2012 08:51:16 +0200, wozniak grzegorz <g...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >A Tobie proponuje kupić jeden moduł 2GB i dołożyć do tego 1GB, XP i tak
    >więcej nie obsłuży(chyba że chcesz się bawić w ramdysk i swap na nim).

    wiec jakbym wlozyl 2x2GB to plyta to zobaczy i wyswietli, ze jest 4GB
    a system Win XP (32bity) zauwazy tylko 3GB. A co z tym 1 GB ?

    Napisales: bawic sie w ramdysk i swap na nim. Jak w takim razie
    zainstalowac ramdysk w systemie. Jakies porady mialbys dla mnie?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2012-06-08 16:11:34
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    a...@p...pl wrote:

    > wiec jakbym wlozyl 2x2GB to plyta to zobaczy i wyswietli, ze jest 4GB
    > a system Win XP (32bity) zauwazy tylko 3GB. A co z tym 1 GB ?
    Bios wyświetli 4GB, a XP zobaczy najpewniej 3GB z małym hakiem (4GB -
    przestrzeń adresowa urządzeń), więcej tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_hole

    > Napisales: bawic sie w ramdysk i swap na nim. Jak w takim razie
    > zainstalowac ramdysk w systemie. Jakies porady mialbys dla mnie?

    Nie mam niestety pojęcia gdyż na codzień na tej maszynie używam linuxa
    (32bit + kernel z PAE). A o ramdysku wyczytałem gdzieś na grupach (zapewne
    *.winnt), a wygląda to tak że instalujesz sterownik który umożliwia
    zamienić Ci wyżej wspomnianą różnicę w ramdysk na którym zakładasz
    windowsiany swap file.
    Zapytaj na grupie windowsowej o to.

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 7. Data: 2012-06-08 17:04:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <a...@p...pl> wrote in message
    > sie nie znam na wszystkim.!!!
    > DDR3 w wydaniu dla notebooka ma inne zlacze niz DDR2 ????? Mowimy
    > chyba o SO-DIMM modulach.

    tak, pamieci sdram, ddr, ddr2, ddr3 nie sa ze soba kompatybilne
    niezaleznie od tego czy masz na mysli dimm czy so-dimm

    zdarzaja sie plyty obslugujace dwa 'sasiadujace' typy pamieci
    ale to wyjatki (i zazwyczaj dotycza desktopow nie laptopow)

  • 8. Data: 2012-06-08 17:07:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <a...@p...pl> wrote in message
    > wiec jakbym wlozyl 2x2GB to plyta to zobaczy i wyswietli, ze jest 4GB
    > a system Win XP (32bity) zauwazy tylko 3GB. A co z tym 1 GB ?

    nie bedzie wykorzystany przez xp w zaden sposob

    > Napisales: bawic sie w ramdysk i swap na nim. Jak w takim razie
    > zainstalowac ramdysk w systemie. Jakies porady mialbys dla mnie?

    sa ramdyski (np od superspeed) ktore umozliwiaja wykorzystanie tego czego
    system nie widzi, zalezy to od chipsetu i nie zawsze dziala

  • 9. Data: 2012-06-08 17:50:17
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
> [...]
    > zdarzaja sie plyty obslugujace dwa 'sasiadujace' typy pamieci
    > ale to wyjatki (i zazwyczaj dotycza desktopow nie laptopow)

    btw. gdyby cie kiedys naszlo zmieniac dysk\karte wifi na cos nowego,
    lub uwieral fn w niewlasciwym miejscu to polecam
    http://forum.notebookreview.com/lenovo-ibm/459591-t6
    1-x61-sata-ii-1-5-gb-s-cap-willing-pay-solution-8.ht
    ml#post6501443

    moge potwierdzic ze dziala slicznie z r61i 8918 DMG

  • 10. Data: 2012-06-14 02:12:22
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    a...@p...pl wrote in
    > System jest Win XP wiec wiecej niz 4GB to juz sie nie da obsluzyc?

    64-bitowy Windows XP obsluzy >4GB.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info