  • Data: 2019-03-25 15:01:21
    Temat: Re: Li-ion
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rK3mE.30971$n...@f...ams1...
    On 2019-03-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Że jest szkodliwy w tym bardzo toskyczny i trzeba uważać. Ale to nie
    >znaczy, że w ilościach śladowych od razu narozrabia. Pewnie musiałbyś
    >spalić taką baterię i sie tych dymów nawdychać aby coś zaszkodziło.
    >Porównaj wspomniany formaldehyd. LD50 ma co prawda 3x wyższe ale jak
    >pomyślisz o tych całych salach wypełnionych biologicznymi eksponatami
    >wannach do konserwacji takich eksponatów, a ludzie pracowali przy tym
    >bez
    >masek i jakoś pokotem nie padali.

    Bo on slabo paruje.

    >Ponownie, to nie chodzi o to, że to nie jest toksyczne, ale w
    >warunkach
    >o których mówimy, trzeba by naprawdę bardzo specyficznej sytuacji aby
    >się tym zatruć.

    Mnie bardziej chodzi o te chemiczne opinie o HF. Ze wystarczy kropla
    na reku,
    ze przeniknie do kosci ... a mi sie tam wydaje, ze od skory to krew i
    limfa powinna rozniesc po calym organizmie ...

    >W tym pierwszym płonie lit. Widac to po kolorze.

    do tego to wystaczy niewielka domieszka jonow w tych organicznych
    rozpuszczalnikach.

    >No to może masz rację i
    >jest się czego obawiać, ale jak w aku jest tego dużo mniej... ta cała
    >folia to chyba było nieco więcej niż te 0.5g (mimo niskiej gęstości).

    te 0.5g to musi sie przemieszczac miedzy elektrodami, ale ile go tam
    jest naprawde to nie wiem ...

    J.