  • 1. Data: 2019-03-22 00:19:11
    Temat: Li-ion
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=i96f9St_EH0

    Ale oszusci, ze tez im sie oplaca.

    Ale ... gdzie ten lit, gdzie ten ogien ?

    J.

  • 2. Data: 2019-03-22 09:37:55
    Temat: Re: Li-ion
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Mar 2019 00:19:11 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=i96f9St_EH0
    > Ale oszusci, ze tez im sie oplaca.
    > Ale ... gdzie ten lit, gdzie ten ogien ?

    A czego się spodziewałeś w takiej baterii?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2019-03-22 14:29:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A czego się spodziewałeś w takiej baterii?

    troche metalicznego litu sie spodziewalem, a z niego chyba wynikaja
    dodatkowe efekty wizualne.

    J.

  • 4. Data: 2019-03-22 15:10:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Mar 2019 14:29:44 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > troche metalicznego litu sie spodziewalem, a z niego chyba wynikaja
    > dodatkowe efekty wizualne.

    Cytat z komentarza:

    The chemicals in a Li ion battery are quite harmless. The liquid is
    an organic solvent (about as dangerous as acetone and the thing that
    actually burns - the lithium is irrelevant for li ion battery fires).
    Dissolved in it are Li salts, can be acidic in certain circumstances,
    but is not really an issue. The only danger is fire, because it burns
    your house down. Also you can get HF in a fire, because one of the
    often used lithium salts also contains fluorine. So have plenty of
    water ready and you are fine..

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-03-22 15:35:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >an organic solvent (about as dangerous as acetone and the thing that
    >actually burns - the lithium is irrelevant for li ion battery fires).

    Wydaje mi sie, ze kiedys widzialem informacje o SOCl2 ... a to brzmi
    jakos podejrzanie.
    Ale moze to w jednorazowych bateriach bylo, albo sie myle i niegrozne
    jest ... podobnie jak inne skladniki, a zdaje sie, ze jest tego
    mnostwo typow.

    >Dissolved in it are Li salts, can be acidic in certain circumstances,

    Ale tu pisza o LiC6 na ujemnej elektrodzie
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

    I tak do konca nie wiem - zwiazek chemiczny, czy bardziej metaliczny
    lit na graficie ..

> [...]
    >your house down. Also you can get HF in a fire, because one of the
    >often used lithium salts also contains fluorine. So have plenty of

    A woda na metaliczny lit, to tak nie za bardzo, choc w odpowiednio
    duzej ilosci ...
    lit na szczescie malo reaktywny
    https://youtu.be/uixxJtJPVXk?t=60

    J.

  • 6. Data: 2019-03-22 17:04:15
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:
    > https://www.youtube.com/watch?v=i96f9St_EH0
    >
    > Ale oszusci, ze tez im sie oplaca.
    >

    > Ale ... gdzie ten lit, gdzie ten ogien ?
    >
    > J.

    Hi, hi, hi, ile się naszukałem w internetach membrany "jono-przepuszczalnej".
    Nawet jakąś kupiłem, ale w mojej miksturze zaraz się rozpuściła.
    Zaraz lecę wydłubać nową membranę z jakiego akumulatora!

  • 7. Data: 2019-03-23 12:38:32
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Z bateriami to już chyba tak po prostu jest.
    Kupujesz w Pruszkowskim Batimex-ie baterie i dostajesz... takie z 2011
    roku, bez ostrzeżenia. Część była od razu rozładowana, a zdarzyły się
    też skorodowane.

    Kupiłem większą ilość, na szczęście miałem prawie zerowe wymagania, więc
    machnąłem ręką na reklamacje.
    Kupiłem po 23 grosze, teraz widzę promocję... po 6 groszy. Czyli się
    połapali, tylko dlaczego tak późno i dlaczego nie ma żadnej informacji o
    tym że sprzedają coś nadającego się do utylizacji?

    Tu jest link jak by komuś chciało się sprawdzić:
    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=3415

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2019-03-23 20:22:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2019 15:10:00 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > actually burns - the lithium is irrelevant for li ion battery fires).
    > Dissolved in it are Li salts, can be acidic in certain circumstances,

    Tak a propos - to co jest w tych spuchnietych aku li-ion ?

    Wodor?

    J.

  • 9. Data: 2019-03-24 11:17:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Mar 2019 20:22:07 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak a propos - to co jest w tych spuchnietych aku li-ion ?
    > Wodor?

    Fluorowodór.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2019-03-24 23:39:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Internety uprzejmie donosza ze fluorowodor to moze sie zrobic, chociaz nie musi,
    jesli to co w srodku akumulatora bedzie mialo kontakt z woda. Nie wiem od czego
    puchna ale na 120% to nie jest fluorowodor. Chociazby dlatego ze fluorowodor ma
    temperature wrzenia 19,5°C.