  • 11. Data: 2015-08-09 12:16:56
    Temat: Re: Linia telekomunikacyjna pod dzia3k?
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > wiszące kable (no co, wichury były, się złamała a teraz spadła). A potem
    > nie wpuszczamy monterów, robimy zdjęcia, zawiadamiamy, że wpuścimy "pod
    > warunkiem załatwienia zaległych spraw".
    > I nawet jak się potem niespodziewanie kabel naprawi, to będzie to kolejnym
    > dowodem, że weszli bezprawnie - kolejny paragraf.
    > Można wynająć do tego prawnika. To są łatwe sprawy i niech prawnik sobie
    > weźmie nawet 50% kwoty odszkodowania. Najcenniejszy efekt, to ten w
    > postaci przesunięcia i skablowania linii biegnącej przez środek działki.

    Przeciez ta linia JEST pod dzialka.

  • 12. Data: 2015-08-09 22:08:53
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "brum" <s...@n...berdyczow> napisał w wiadomości

    > Przeciez ta linia JEST pod dzialka.

    Zatem pytanie - w jaki sposób się tam znalazła, co tam robi, na jakiej
    podstawie... Bo ja chcę sobie postawić akurat tam schowek na rowery, wierzę
    w feng shui i akurat tam wyszło, że będzie dobrze...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 13. Data: 2015-08-09 22:36:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Zatem pytanie - w jaki sposób się tam znalazła, co tam robi, na jakiej
    > podstawie... Bo ja chcę sobie postawić akurat tam schowek na rowery,
    > wierzę w feng shui i akurat tam wyszło, że będzie dobrze...

    Przecież wyjaśniłem (no dobra, starałem się wyjaśnić), dlaczego kable
    leżą pod prywatnymi działkami. Ta firma zrobi wszystko, żeby tak było,
    nawet pięć stów zapłaci. I nie chodzi im o fenszuję, tylko o to, że
    pod ulicą, to przy każdej okazji trzeba płacić choćby za zajęcie pasa
    drogowego. A tak ma się bezpośredni kontakt z abonentem -- a to sobie
    w firmie zawsze najwyżej ceniono. Nie można zapomnieć tego, jak oni się
    miło uśmiechali gdy przynosili czekoladki, by przyśpieszyć "przydział
    na telefon".

    Jarek

    --
    -- Pójdziesz zatem na plac Zwycięstwa założyć do tej Kowalskiej, ona już
    pół roku czeka.

  • 14. Data: 2015-08-10 01:36:39
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 09.08.2015 12:16, brum wrote:

    > Przeciez ta linia JEST pod dzialka.

    Kornikami ACMMa się zasugerowałem :)
    Hmm, no to awaria wodociągu może podmyć i urwać ten kabel, albo korzenie
    drzew, które powywracał wiatr. O tam leżą pnie tych drzew.

    --
    Olek

  • 15. Data: 2015-08-10 13:09:29
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kornikami ACMMa się zasugerowałem :)
    > Hmm, no to awaria wodociągu może podmyć i urwać ten kabel, albo korzenie
    > drzew, które powywracał wiatr. O tam leżą pnie tych drzew.

    "Wisłę przybliżyć...? Tak jest, Jasiu!" :))
    Wężykiem!
    https://www.youtube.com/watch?v=gIC37RBq_8s

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 16. Data: 2015-08-10 13:35:50
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Zatem pytanie - w jaki sposób się tam znalazła, co tam robi, na jakiej
    > podstawie...

    Żeby było ciekawiej, nikt ze służb fachowych (ani Orange, ani
    podwykonawca) nie wie, czemu linia idzie przez teren prywatny.
    To wiedzą tylko najstarsi górale, którzy tam mieszkali, gdy linia
    była budowana. A były to czasy wczesnych lat dziewięćdziesiątych,
    gdy TP świeżo była wydzielona z PPTiT i nie miała najmniejszej
    ochoty samodzielnie inwestować. A potrzeba telefonów była.
    Działał wtedy genialny (z punktu widzenia TP) model - wy sobie
    wybudujecie osiedlową sieć telekomunikacyjną, a my ją
    przejmiemy i łaskawie podłączymy do naszej sieci.
    W ten sposób nasza mała spółdzielnia mieszkaniowa wybudowała
    własnym sumptem sieć i ją oddała TP. O ile pamiętam, chyba
    przez rok osiedle było zwolnione z abonamentu.
    Spółdzielnia wybudowała własnym sumptem - czytaj zatrudniła
    kogoś, żeby to zrobił. No i ten robił tak, jak mu było łatwiej,
    a wtedy wszystko, ulice, chodniki, działki było własnością
    spółdzielni. Wiadomo, łatwiej kopać w czystej ziemi, niż rozbierać
    i układać chodnik. Dopiero później drogi i chodniki poszły
    dla miasta, a pozostałe działki dla spółdzielców. No i nagle
    sporo osób odkryło, że ma w działkach infrastrukturę.
    Spółdzielni dawno nie ma, osiedle jest całkiem prywatne,
    dokumentacja nie wiadomo gdzie. Ale sieć jest na planach
    geodezyjnych.

    Dzięki wszystkim za ciekawe uwagi i linki.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 17. Data: 2015-08-10 14:34:34
    Temat: Re: Linia telekomunikacyjna pod działką
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 19:56:45 +0200, brum napisał(a):

    > Wszystko sie zgadza, za wyjatkiem kwoty. Jesli to ma byc jednorazowo, to
    > dodalbym ze dwa zera i pomnozyl przez dwa. Raz, za ostatnie 5 lat
    > korzystania, a dwa - to na przyszlosc.
    > Faktem jest, ze jesli pojda do sadu, to moga uzyskac sluzebnosc przesyla za
    > jednorazowym odszkodowaniem. Moze nie bedzie to kwota, ktora podalem, ale
    > zasada liczenia podobna.

    A nie bedzie tak, ze "wszystkim placilimy 500, to i tu nalezy sie
    500"? I sad to zatwierdzi, no bo wszystkim placili po 500 ...

    J.

  • 18. Data: 2015-08-10 16:22:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    MKi pisze:

> [...]
    > oddała TP. O ile pamiętam, chyba przez rok osiedle było zwolnione
    > z abonamentu. Spółdzielnia wybudowała własnym sumptem - czytaj

    To ja dodam, że ten model biznesowy wykorzystywano nie tylko na
    styku ze spółdzielniami. U samego zarania lat dziewięćdziesiątych
    w imieniu Miasta oprowadzałem takich po nieruchomościach miejskich.
    Chcieli, żeby im jedną z nich DAĆ jako budynek centrali. Ale nic
    nie było godnego, więc wpadli na pomysł, by ich tez oprowadzić
    po działkach -- a oni wtedy pokażą co i gdzie im WYBUDOWAĆ.

    Jarek

    --
    -- Nachalne są te kurwy i zuchwałe. Żeby jeszcze taka małpa była podobna
    do ludzi! Ale suche to jak bocian, niczego na niej nie widać prócz tych

  • 19. Data: 2015-08-10 17:21:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 16:22:23 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > nie było godnego, więc wpadli na pomysł, by ich tez oprowadzić
    > po działkach -- a oni wtedy pokażą co i gdzie im WYBUDOWAĆ.

    O ile pamietam, to zdarzalo sie tez z calymi centralami - wy
    zbudujcie, my przejmiemy.
    No ale co sie dziwic - chcecie miec telefon, to musicie zainwestowac
    :-)

    Czy to zreszta dalej nie obowiazuje ? Budynek i teren naleza do
    developera/wspolnoty/spoldzielni, wiec operator sam tam wejsc nie
    moze. Siec budynkowa jest wiec gotowa ... teraz TP jej nie przejmuje,
    ale znizki lokatorom za przylaczenie nie daje :-)

    J.

  • 20. Data: 2015-08-10 18:12:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > O ile pamietam, to zdarzalo sie tez z calymi centralami - wy
    > zbudujcie, my przejmiemy.

    No przecież w opisanym przeze mnie przypadku dokładnie tego chcieli.
    I jeszcze jedno -- jeden ziomal od nich miał dla miasta znakomitą
    propozycję biznesową. Jest do kupienia centrala na sto numerów --
    więc kupcie ją i nam dajcie. Ale szybko, bo homologację ma tylko do
    końca roku, jeśli przed w grudniu się jej nie uruchomi, to później
    już nie będzie można. Tak, chciał opchnąć starego złoma (w sensie
    technologii, bo wyprodukowany pewnie niedawno, jako przekroczenie
    planu z okazji 1 Maja), w którego zainwestował jakiś jego koleś.

    > No ale co sie dziwic - chcecie miec telefon, to musicie zainwestowac
    > :-)

    W tym systemie inaczej to działać nie może.

> [...]
    > moze. Siec budynkowa jest wiec gotowa ... teraz TP jej nie przejmuje,
    > ale znizki lokatorom za przylaczenie nie daje :-)

    Tak samo jest z gazem, wodą prądem. To się dobrze sprawdza.

    --
    Jarek