  • Data: 2018-07-30 12:46:02
    Temat: Re: List do programistamag.pl
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > No to dlaczego nie używasz wersji 1.0 ?!

    Bo na moim RPi była darmowa 11.0?

    > Tak samo jak nie trzeba kupować AC i OC na samochód-zabawkę.

    Zgubiłem się, co chcesz teraz wykazać.

    > Oprogramowanie FOSS jest wolne od tej wady. Latex jest FOSS.

    Ale może wypaść z obiegu i jeśli nie będzie uaktualniany, to na moim komputerze za N
    lat go nie uruchomię. I nie, nie będzie mi się chciało grzebać w jego źródłach, czas
    to pieniądz a produkt wymagający czasu serwisoweego nie jest już darmowy.

    Uwaga: nie mam problemu, jeśli za N lat będę musiał wygenerować LaTeXa z plików .nb
    (i zostać z nimi jako formatem źródłowym), w przypadku, gdyby Mathematica wypadła z
    obiegu wcześniej, niż LaTeX. Wykorzystam wtedy fakt, że pliki .nb są tekstowe i mają
    bardzo prostą gramatykę, więc nawet działająca instalacja programu nie będzie
    absolutnie potrzebna, choć pewnie najłatwiej będzie wykorzystać ostatnią posiadaną.
    Ryzyko niskie, plan ratunkowy też relatywnie tani.

    > To nie implikuje ich optymalności. Raczej wskazuje na narcyzm i
    > zadufanie. Oraz brak kontaktu z osobami kompetentnymi.

    Nie umiesz trolować. Zauważ, że w tej dyskusji mam kontakt z Tobą.
    Skup się lepiej na argumentach technicznych.

    > Chmura plus narzedzia dla programisty plus HTML+CSS+AJAX plus
    > Google. I jak się chce i potrafi - można.

    O, tak, Google jest bardzo dobrym przykładem firmy, która zwija swoje produkty kiedy
    tylko zechce - historię w tym aspekcie mają fatalną. Kiepska inwestycja.

    > Być może po prostu masz jeszcze za małe doświadczenie. Być może
    > nie potrzebujesz niczego więcej, bo robisz proste rzeczy dla mało
    > wymagających odbiorców.

    Fajne są te Twoje diagnozy.

    > Takie malutkie wyzwania dla "wszystkomogącej Mathematicy":
    >
    > 1. Zmień o 2 punkty drukarskie odstęp pomiędzy literami fragmentu
    > tekstu (kerning).

    A doczytałeś we wcześniejszych postach, że ja z plików .nb generuję LaTeXa i mam nad
    tym procesem pełną kontrolę?

    [...]

    A bierzesz pod uwagę, że nie każdy obrazek muszę koniecznie wygenerować, mogę go też
    zaimportować z innego źródła?

    > 5. Otwórz w edytorze plik tekstowy

    Tak. Jak już pisałem w innym poście, pliki tekstowe (w szczególności kod źródłowy)
    zwykle otwieram w edytorze.

    > Wszystko to robi się bezproblemowo
    > ODPOWIEDNIMI programami.

    Oczywiście. Czy ktoś sugerował inaczej?
    Jednym z kilku odpowiednich programów, których ostatnio używam do różnych zadań, w
    tym do tworzenia dokumentacji, jest Mathematica.