  • Data: 2006-09-09 12:37:19
    Temat: Re: Lojalki a zgodnosc z prawem
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Radoslaw HORODNICZY napisał(a):
    > Byc moze NTG...
    >
    > Tepsa slynie z wszelkiego rodzaju umow lojalnosciowych na 1,2,3,4 lata
    > i z tego co widze w kazdej takiej umowie jest zawarta kluzula
    > ktora pozwala ja rozwiazac (bez placenia kar etc) przez klienta tylko w
    > momencie kiedy usluga nie dziala nieprzerwanie przez 30 dni.
    >
    > Czy takie cos jest zgodne z jakims prawem konsumenta/prawem
    > telekomunikacyjnym
    > /prawem UE ?
    >
    > No bo ze zdrowym rozsadkiem to raczej nie jest zgodne tym bardziej ze te
    > klauzule
    > dotyczna nawet umowy na ATM

    Nie znam takiego przepisu, natomiast znając realia tego dostawcy, być
    może taki zapis wystąpił po jakimś przegranym procesie, z uwagi na
    "uporczywy brak świadczenia usług" i konieczność wypłaty wysokiego
    odszkodowania.
    Należy pamiętać, że wysokość odszkodowania jest określona ustawowo
    JEDYNIE w przypadku usług powszechnych. Wszelkie zapisy
    regulaminowo-umowne mogą być zaskarżone i niekoniecznie sąd przychyli
    sie do tezy dostawcy, że "należy się zwrot abonamentu".

    M.