  • 1. Data: 2006-09-09 10:44:46
    Temat: Lojalki a zgodnosc z prawem
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Byc moze NTG...

    Tepsa slynie z wszelkiego rodzaju umow lojalnosciowych na 1,2,3,4 lata
    i z tego co widze w kazdej takiej umowie jest zawarta kluzula
    ktora pozwala ja rozwiazac (bez placenia kar etc) przez klienta tylko w
    momencie kiedy usluga nie dziala nieprzerwanie przez 30 dni.

    Czy takie cos jest zgodne z jakims prawem konsumenta/prawem telekomunikacyjnym
    /prawem UE ?

    No bo ze zdrowym rozsadkiem to raczej nie jest zgodne tym bardziej ze te
    klauzule
    dotyczna nawet umowy na ATM

  • 2. Data: 2006-09-09 12:07:22
    Temat: Re: Lojalki a zgodnosc z prawem
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > telekomunikacyjnym
    > /prawem UE ?
    >
    > No bo ze zdrowym rozsadkiem to raczej nie jest zgodne tym bardziej ze te

    IMHO nikt ci nie każe korzystać z promocji, możesz każdą usługę wziąść na
    czas nieokreślony. Dlatego mysle że jest to zgodne z prawem, zresztą pewnie
    masa prawników w TPSA nad tym myślała.

    Lee

  • 3. Data: 2006-09-09 12:37:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Radoslaw HORODNICZY napisał(a):
> [...]
    > telekomunikacyjnym
    > /prawem UE ?
    >
    > No bo ze zdrowym rozsadkiem to raczej nie jest zgodne tym bardziej ze te

    Nie znam takiego przepisu, natomiast znając realia tego dostawcy, być
    może taki zapis wystąpił po jakimś przegranym procesie, z uwagi na
    "uporczywy brak świadczenia usług" i konieczność wypłaty wysokiego
    odszkodowania.
    Należy pamiętać, że wysokość odszkodowania jest określona ustawowo
    JEDYNIE w przypadku usług powszechnych. Wszelkie zapisy
    regulaminowo-umowne mogą być zaskarżone i niekoniecznie sąd przychyli
    sie do tezy dostawcy, że "należy się zwrot abonamentu".

    M.

  • 4. Data: 2006-09-09 12:40:04
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sat, 9 Sep 2006 14:07:22 +0200, użyszkodnik "Lee"
    <l...@p...onet.pl> napisał:

    > IMHO nikt ci nie każe korzystać z promocji, możesz każdą usługę wziąść na
    > czas nieokreślony. Dlatego mysle że jest to zgodne z prawem, zresztą pewnie
    > masa prawników w TPSA nad tym myślała.

    a nie myślałes o tym że na przykład fTP postawiła milczące założenie
    że w takim wypadku (usługa uporczywie nie działa, klient z niej
    rezygnuje i zakłada sobie bembena od GTSu) nie będzie poprostu
    dochodzić swoich praw na drodze sądowej ???

    gdzie jest napisane że fTP zobowiązuje się dochodzić swoich praw na
    drodze postepowania sądowego ???

  • 5. Data: 2006-09-09 19:16:38
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <edu647$l09$1@nemesis.news.tpi.pl> Radoslaw HORODNICZY napisał(a):

> [...]
    > /prawem UE ?
    >
    > No bo ze zdrowym rozsadkiem to raczej nie jest zgodne tym bardziej ze te

    Mozesz sprobowac zglosic ta klauzule do UOKiK aby uznali to za klauzule nie
    dozwolona.

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 6. Data: 2006-09-09 19:18:00
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <edv3um$rt9$1@atena.e-wro.net> Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > Mozesz sprobowac zglosic ta klauzule do UOKiK aby uznali to za klauzule nie
    > dozwolona.

    Jest nawet duza szansa na wygrana, tymbardziej ze sporo podobnych klauzul juz
    sie tam znajduje.

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 7. Data: 2006-09-10 09:10:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 19:16:38 +0000 (UTC), Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > Mozesz sprobowac zglosic ta klauzule do UOKiK aby uznali to za klauzule nie
    > dozwolona.

    Taaak, zglosmy tez do UOKiK operatorow komorkowych, niech kazdy kupi sobie
    telefon za zlotowke i rozwiaze po miesiacu umowe, a co :D Dlaczego klienci
    na karte musza placic za telefon pare stow, a "lojalkowcy" tylko
    zlotowke?:) Dyskryminacja! Niesprawiedliwosc!

    Bez jaj panowie :) Nikt Was nie zmusza do podpisywania takiej umowy, tresc
    jest prosta, jawna i latwa do zrozumienia ;) Nie ma ukrytych gwiazdek.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2006-09-10 11:12:09
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Bez jaj panowie :) Nikt Was nie zmusza do podpisywania takiej umowy, tresc
    > jest prosta, jawna i latwa do zrozumienia ;) Nie ma ukrytych gwiazdek.

    Ty chyba nie zrozumiales watku, nie chodzi o fakt lojalki, tylko o to ze
    rozwiazac
    ja mozesz kiedy usluga nie dziala ci 30 dni bez przerwy, bo z tego wynika
    ze usluga moze ci dzialac po 1 minucie w miesiacu, a ty dalej nie mozesz
    rozwiazac umowy.

    IMHO zapis powininen byc na takiej zasadzie, ze jesli reklamujesz usluge np 10
    razy
    w miesiacu to mozesz rozwaizac umowe bez placenia kar etc...

  • 9. Data: 2006-09-10 14:08:18
    Od: "Marcin B." <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2006 13:12:09 +0200, Radoslaw HORODNICZY napisał(a):

> [...]
    > ze usluga moze ci dzialac po 1 minucie w miesiacu, a ty dalej nie mozesz

    Nie podoba Ci sie - nie podpisuj. Nikt Cie nie zmusza !!!
    Rozumiem, zeby przepis byl niejasny, pokretnie zapisany. Ale stoi jak byk
    kiedy mozesz zerwac umowe. Wybierz innego dostawce i po krzyku!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2006-09-10 15:30:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > ktora pozwala ja rozwiazac (bez placenia kar etc) przez klienta tylko w
    > momencie kiedy usluga nie dziala nieprzerwanie przez 30 dni.

    To nie prawda. Każdą umowę zawartą na warunkach promocyjnych możesz
    rozwiązać. Musisz jednak wtedy zwrócić różnicę pomiędzy ceną cennikową a
    promocyjną. Moim zdaniem nie jest to więc żadna kara, co sugeruje Twój
    post.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.