  • Data: 2018-05-14 12:32:35
    Temat: Re: Lutowanie wtyków DIN
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-12 o 19:57, Uzytkownik pisze:

    > Wtyczkę spinasz z gniazdkiem, a nóżki gniazdka owijasz watą namoczoną w
    > wodzie. Dzięki temu bolce są intensywnie chodzone i plastik się nie
    > nadtapia. Do lutowania trzeba użyć mocnej lutownicy transformatorowej,
    > aby nagrzewać intensywnie i krótko.
    > Tak jak napisał ToMasz powierzchnię trzeba zedrzeć papierem ściernym,
    > iglakiem lub zeskrobać nożykiem.
    > Kiedyś bolce były robione z mosiądzu i były posrebrzane. Obecnie Chinole
    > robią stalowe i niklują lub chromują, a niklu i chromu nie polutujesz.
    > Jak oskrobiesz to nawet zwykła kalafonia da radę, choć lepszy będzie
> [...]
    Co do moczonej waty to polecam swoja metodę
    odciąć kawałek ziemniaka (płaska podstawa na której stoi i nie przewraca
    się ) a potem wbić do niego od góry wtyczkę i lutować.
    - chłodzenie
    - bolce usztywnione i nawet kiedy plastik się nadtapiał to po
    wystygnięciu trzymały geometrię.

    kiedy nie chciało mi się schodzić po jednego ziemniaka do piwnicy
    stosowałem jabłko, efekt ten sam i ładniej pachnie przy podgrzewaniu :)