eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMagrail › Re: Magrail
  • X-Received: by 2002:a81:5c8b:: with SMTP id q133mr3912733ywb.190.1578498691746; Wed,
    08 Jan 2020 07:51:31 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:5c8b:: with SMTP id q133mr3912733ywb.190.1578498691746; Wed,
    08 Jan 2020 07:51:31 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.p
    roxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!g89no442734qtd.0!news-out.google.com!w29ni281
    qtc.0!nntp.google.com!g89no442731qtd.0!postnews.google.com!google-groups.google
    groups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 8 Jan 2020 07:51:31 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <20200108151524.2e315424@mateusz>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
    References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me> <o...@t...home>
    <qv4gr4$dqd$1$opajak@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <20200108151524.2e315424@mateusz>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Magrail
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Wed, 08 Jan 2020 15:51:31 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749564
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 8 stycznia 2020 15:15:26 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > 2020-01-08 o 05:31 -0800, Dawid Rutkowski napisał:
    > > samochód elektryczny to taki, co ma silnik elektryczny. Więc może nie
    > > mieć akumulatorów - co z tego, że nie będzie jeździł ;>
    >
    > Zamiast akumulatora może mieć zbiornik energii w innej postaci.
    > Patrz hasło 'żyrobus'.

    Zdecydowanie może mieć zbiornik energii w innej postaci, np. węglowodorów ;P
    Żyrobus tylko rozkręcał silnikiem elektrycznym koło zamachowe, do jazdy jednak
    silnika elektrycznego nie wykorzystywał.

    > > jak lokomotywę spalinowo-elektryczną - koła obracane są przez silniki
    > > elektryczne, ale prąd jest z prądnicy kręconej dieslem ;>
    >
    > Co do zasady, to też już istnieje - nazywa się "hybryda". :)

    To jednak nieco inna zasada - hybryda MA AKUMLATORY - i dlatego jest hybrydą, a nie
    elektrodieslem.
    Kolejna fundamentalna różnica to to, że silnik spalający paliwo ciekłe nie służy do
    kręcenia prądnicą ładującą akumulatory czy też bezpośrednio zasilającą silnik
    elektryczny, tylko do bezpośredniego dopału osi przy ruszaniu.
    Potem podczas jazdy działa już tylko silnik elektryczny (w celu pokonywania oporów
    ruchu), zaś podczas hamowania silnik elektryczny działa jako hamulec - a przy okazji
    jako prądnica ładująca akumulatory.
    Ale jeszcze raz - energia elektryczna nie jest brana bezpośrednio (czy też jedynie
    przez pośredniczącą prądnicę) z silnika na paliwo ciekłe, a jedynie z odzysku podczas
    hamowania (więc powiedzmy, że w części również ze spalanego paliwa - ale w o wiele
    bardziej "pośredni" sposób) oraz ew. z zewnętrznego ładowania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: