  • 1. Data: 2020-01-07 20:14:21
    Temat: Magrail
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Od jakiegoś czasu w kółko słyszę o magrail.

    Dzisiaj znowu mi coś wyskoczyło:

    http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,164869,25566177,s
    tudencki-pomysl-moze-zmienic-oblicze-transportu-poci
    agi-pojada.html

    Ja wiem że mają już rendery, wybraną farbę i model z kartonu więc już z
    górki. Ale tak mnie jednak przemknęła prawie bezgłośnie myśl: a co to
    jest ten magrail i jak działa pod kątem fizyki i inzynierii? Wie ktoś?
    Jedyne obrazy jakie widzę w google to poprzyklejane do szyny magnesy
    postawione na sztorc. Strona fronotowa autorów to zbiór bredni albo
    odsyłaczy do hyperloop który nie jest tym magicznym magrail.

    Na zdjęciach, wbrew zapowiedzom, nie ma "nakładki na tory" tylko jeden
    dupny tor w samym środku.

    https://cdn.innpoland.pl/fd08c18feb0fe70f9871786fa9f
    aa0a9,780,0,0,0.jpg

    co się ma nijak do renderów:

    https://www.hyperpoland.com/static/img/train.jpg

    Przepraszam ze się tak czepiam detali, ja naprawdę podziwiam zapał i
    szerokie, khmmm, doświadczenie, khmmm inzynierskie autorów. Ale jak to
    działa? Może ktoś by pospekulował choć? Jakieś Theory of Operation? Ja
    serio pytam. Troche szkoda mi kasy z podadtków, jeszcze jakiś, nie
    przymierzając, premier obieca milion takich.

  • 2. Data: 2020-01-07 23:41:13
    Temat: Re: Magrail
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2020 o 20:14 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > serio pytam. Troche szkoda mi kasy z podadtków, jeszcze jakiś, nie
    > przymierzając, premier obieca milion takich.

    Lepiej popatrz, jaka gazeta zachwyca się pomysłem.
    Szkoda życia i bzdurnego ruchu sieciowego na analizę renderów robionych
    dla GW.

    --
    Trefniś

  • 3. Data: 2020-01-07 23:51:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/01/2020 23:41, Trefniś wrote:
    > Lepiej popatrz, jaka gazeta zachwyca się pomysłem.

    Nie tylko ona.

    > Szkoda życia i bzdurnego ruchu sieciowego na analizę renderów robionych
    > dla GW.

    Rendery są robione z jakiegoś powodu. Widzę kilka wzajemnie
    wykluczających się:

    a) chcą dobrze ale nie maja pojęcia co robią bo mają śmieciowe
    wykształcenie i zero doświadczenia w nauce ale ktoś im powiedział że
    innowacja i kreatywnośc to machanie rękami na facebooku

    b) mają działający prototyp a nie makietę i chcą go sprzedać więc robią
    szum makietami żeby ich usłyszeli ci co powinni

    c) chodzi o kasę

    Sam nie wiem, musk mnie boli.

  • 4. Data: 2020-01-08 01:02:49
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako heby <h...@p...onet.pl>
    w artykule <news:qv2laf$uf9$1@dont-email.me> pisze:

    > Na zdjęciach, wbrew zapowiedzom, nie ma "nakładki na tory" tylko jeden
    > dupny tor w samym środku.

    Tor to szyny i ich mocowanie (podkłady i torowisko). Może być tor
    jednoszynowy, dwuszynowy z zasilaniem z trakcji, dwuszynowy z zasilaniem z
    trzeciej szyny itd.
    W omawianym przypadku magraila jego tor jednoszynowy ma być nakładką na
    standardowy tor dwuszynowy z trakcją.
    Masz jeszcze jakieś problemy z terminologią?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 5. Data: 2020-01-08 01:21:28
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2020 o 23:51 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > wykształcenie i zero doświadczenia w nauce ale ktoś im powiedział że
    > innowacja i kreatywnośc to machanie rękami na facebooku

    Na tym polega innowacyjność według filozofii Agory "Człowieka 2.o"!

    > b) mają działający prototyp a nie makietę i chcą go sprzedać więc robią
    > szum makietami żeby ich usłyszeli ci co powinni

    :)
    Na razie przed nimi jeszcze etap epatowania "wagony oświetlone LED" oraz
    "gniazda ładowania w wagonach", zatem nie ma prototypu.

    > c) chodzi o kasę
    >
    > Sam nie wiem, musk mnie boli.

    Sam zacznij myśleć nad swoim maglewem :)

    --
    Trefniś

  • 6. Data: 2020-01-08 10:23:25
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 20:14, heby pisze:
> [...]
    >
    > Na zdjęciach, wbrew zapowiedzom, nie ma "nakładki na tory" tylko jeden dupny tor w

    Jakiś taki mały ten pociąg. Może to dla chomików?

  • 7. Data: 2020-01-08 13:10:05
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 23:41, Trefniś pisze:
    > Lepiej popatrz, jaka gazeta zachwyca się pomysłem.

    To samo miałem napisać.
    A tak poważnie, to o ile jest to gazeta dla tumanistów, to gorzej, jak
    np. p. Premier (którego szanuję, ale raczej nie za to) w takie rendery
    uwierzy. Potem się kompromituje obiecując milion samochodów
    elektrycznych. Jak to usłyszałem, to mówię: Dobra Mati, wystrugam Ci ten
    milion samochodów, tylko załatw mi do tego akumulatory;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2020-01-08 14:31:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 8 stycznia 2020 13:10:15 UTC+1 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:

    > uwierzy. Potem się kompromituje obiecując milion samochodów
    > elektrycznych. Jak to usłyszałem, to mówię: Dobra Mati, wystrugam Ci ten
    > milion samochodów, tylko załatw mi do tego akumulatory;-)

    Zauważ, że zaliczając samochód elektryczny do jakiejś kategorii "lightowców", L6e czy
    L7e, przy sprawdzaniu jego wagi, nie jest uwzględniana waga akumulatorów.
    Więc idąc tym tropem rozumowania - samochód elektryczny to taki, co ma silnik
    elektryczny.
    Więc może nie mieć akumulatorów - co z tego, że nie będzie jeździł ;>
    Albo tylko malutko, tak na przejechanie 20km dziennie.
    Albo w ogóle zrobić go jak lokomotywę spalinowo-elektryczną - koła obracane są przez
    silniki elektryczne, ale prąd jest z prądnicy kręconej dieslem ;>

  • 9. Data: 2020-01-08 14:35:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 8 stycznia 2020 01:21:45 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

    > :)
    > Na razie przed nimi jeszcze etap epatowania "wagony oświetlone LED" oraz
    > "gniazda ładowania w wagonach", zatem nie ma prototypu.

    Uuu, nie zapomnij o wifi ;>
    Ostatnio miałem okazję przejechać się pierdolinkiem - gniazda ładowania były,
    oświetlenie - w sumie nie wiem, jakie, był dzień (ale kibelek to jak w samolocie) - a
    wifi - cóż "co drugi dzień jeżdżę i na większości trasy (DC-3-city) działa" - a ku
    drzwiom na takie dictum acerbum się nie pokwapisz, bo jednak się jedzie ;>

    > Sam zacznij myśleć nad swoim maglewem :)

    A jak tam Japończykom idzie budowa magleva przez góry (żeby było krócej)?

  • 10. Data: 2020-01-08 14:36:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 8 stycznia 2020 10:23:34 UTC+1 użytkownik robot napisał:

    > Jakiś taki mały ten pociąg. Może to dla chomików?

    Tylko nie dla chomików, bo zaraz potrzebna będzie taśma klejąca ;P
    A na poważnie, to na tyle duży, że świnka morska wejdzie - a świnka powinna bez taśmy
    wytrzymać ;>